Avatar billede Lomholdt90 Nybegynder
30. august 2012 - 21:00 Der er 7 kommentarer

Ingen lyd fra S/PDIF udgang

Hey alle!

Jeg har et mindre problem med at få lyden til at fungere i mit setup. Jeg har sat min pc til tv'et via et hdmi kabel, og det har fungeret fint med højttaler sat til den analoge udgang på tv'et. Så kom jeg på den geniale ide at sætte højttalerne til en Coaxial udgang på tv'et, for så at få lyden ud den vej, men det funger sq ikke! Så

Pc-(hdmi)->Tv-(coaxial)->Højttaler

Er der en forklaring på hvorfor det ikke vil fungere?

Grafikkortet er et radeon hd 6850, og tv'et er gode gamle zepto a42 pantheon.  En manual til fjernsynet er her : http://diplotop.se/414.php?k=dd7d5543905570d0ddaaf97c4a847b6e&ID=1310499&q=ZEPTO PANTHEON A42            ( den er på dansk)

og dette er højttalerne : edifier s330d

enhver hjælp vil være super!
Avatar billede Lomholdt90 Nybegynder
30. august 2012 - 21:02 #1
Avatar billede pretttyfly Praktikant
30. august 2012 - 21:59 #2
så vidt jeg ved har den højtaler model ikke nogen hverken coax eller optisk indgang (digital) og derfor vil det ikke virke..
Avatar billede Lomholdt90 Nybegynder
30. august 2012 - 22:07 #3
http://imageshack.us/photo/my-images/690/img00065200912032246.jpg/

det jo ikke fordi jeg jager den ind i en forkert indgang ;)
Avatar billede milter Ekspert
31. august 2012 - 00:01 #4
Vil du overføre TV-dignalet til din computer eller omvendt?

Der er stor forskel på ind- og udgange på den slags apparater :-)
Avatar billede Lomholdt90 Nybegynder
01. september 2012 - 15:04 #5
Jeg overfør lyd+billed fra pc til tv, via et hdmi kabel. Derefter sætter jeg et coaxial kabel fra tv til højttalere, men der kommer ingen lyd ud i højttalerne, derimod virker det hvis jeg sætter dem analogt til. Jeg beklager hvis det ikke er soleklart hvad mit problem er, håber bare der er nogen med en ide om hcad det kan være.
Avatar billede milter Ekspert
02. september 2012 - 14:55 #6
Manglen på lyd kan skyldes flere ting. Det kan f.eks være, at du ikke har valgt den rigtige lydudgang i indstillingerne på dit TV, eller at dine højttalere ikke kan håndtere den form for digital lyd, dit TV arbejder med. Prøv at kigge lidt på linket herunder om S/PDIF. Og er du sikker på, du bruger en koaksial udgang på TV'et og ikke en indgang:

http://en.wikipedia.org/wiki/S/PDIF

En helt anden ting er, at du formentlig ikke opnår noget som helst ved at bruge koaksial overførsel. Lyden skal alligevel omdannes til et analogt signal, for at højttalerne kan gengive den i sidste ende.
Avatar billede Biotwix Nybegynder
04. september 2012 - 13:57 #7
hvorfor har du ikke bare højtalerne sat til din computer ? :)