Avatar billede donnib Praktikant
02. september 2012 - 10:27 Der er 1 kommentar

Installere SSD i stedet for SuperDrive

Hej,
Jeg er på udkig at opgradere en gammel Mac Book Pro http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-2-duo-2.5-15-early-2008-penryn-specs.html med en SSD disk.

Jeg har set på Crucial hjemmeside og der har jeg kørt en System Search og den foreslår en 128 gb V4 SATA 3Gb/s Part Number: CT3014211 og jeg kan se det er en SATA 3 men er der overhovedet SATA 3 på denne maskine ? Hvad jeg kan læse mig frem til så er SATA normalt bagud kompatibelt dvs. jeg får ikke den performance som SATA 3 giver mig men drevet vil kunne fungere.

Iøvrigt skal jeg nævne at jeg påtænker at købe følgende : http://www.ebay.com/itm/2nd-SATA-HDD-Hard-Drive-Caddy-DVD-Bay-Apple-MacBook-Pro-Unibody-SuperDrive-/400264026284?pt=UK_Computing_Apple_Mac_Accessories&hash=item5d319858ac#ht_5097wt_1180 som jeg mener passer til min model.

Håber der er nogen der lige kan bekræfte/afkræfte hvor vidt den løsning jeg har tænkt mig at lave vil fungere i praksis ?

/Mihai
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. september 2012 - 15:41 #1
Hej.

  SATA 3 er bestemt bagudkompatibelt, uanset om vi snakker Mac eller vanlige PC'ere. Jeg benytter selv en OCZ Agility 3'er (SATA 3) sammen med en Seagate Momentus XT (SATA 2) på et MSI Big Bang Fuzion, der kun understøtter SATA 2. Ingen problemer og selvfølgelig et voldsomt løft i forhold til en tradiotionel mekanisk disk!

De bedste hilsner, Carsten