Avatar billede The_TP Nybegynder
02. september 2012 - 21:18 Der er 3 kommentarer

Hjælp søges til fil kopieringsprogram.

Hej alle sammen :)

Jeg har brug for lidt start-hjælp til mit nye projekt, projektet består i, at jeg skal ha lavet to exe programmer der næsten er ens. Jeg kan ikke selv lave den "grove" del af det, men hvis jeg har skeletæt til programmet kan jeg godt "fin pudse" det. :)

Jeg har lavet et lille billede til teksten nedenfor: http://www.bricksite.com/User_files/2d3d200823a7736c7dfd6fc0a1ed7d85.JPG

Program 1:
Dette program skal have to rullegardiner, et til at vælge en fil og et til at vælge en destination. destinationen skal ikke kunne ses, dvs. eksempel: destination1 skal være C:\mappe1 og destination2 skal være C:\mappe2 osv.
Hvis man kan, ville det også være god hvis det rullegardin man vælger fil i, også starter det samme sted som programmet er. :)
Der efter skal der være en "send" knap og en "annuller" knap.
HUSK: programmet skal kopirer den valgte fil til destinationen ;)

Program 2:
Dette program skal være magen til program et, men skal ved destination kunne sende til mere end et sted.
eksempel: hvis man vælger destination1 skal programmet sende til C:\mappe1 og C:\mappe2 og C:\mappe3 osv.

___________________________________________
samtale med magic-mouse:

Hvad programmerings sprog skal det laves i?
- Jeg er helt ny i programmerings verdenen, men hvis man kunne lave det i html koder, ville det være fint :)

Vil du ha hjælp med det eller vil du at vi skal lave det for dig?
- Jeg ville meget gerne hvis "skeletæt" blev lavet af anden person end mig. men så jeg kan redigere det færdigt bagefter ;)

Hvis det er en arbejds opgave, er der noget økonomisk i det eller en anden form for belønning?
- Der er ikke nogen form for belønning andet end erfaring :) (vennetjeneste)

Skal mapperne hardkodes eller skal der være en form for konfig fil med mapninger?
- Det færdige produkt skal være i hardkodes.

Skal du redigere config filen eller skal brugeren kunne redigere den?
- Jeg skal redigere det færdigt. og når jeg har gjort det, skal anden person ikke kunne redigere i det.

Er det noget du skal bruge til commercielt brug, arbejdes brug, privat brug eller open source?
- Det skal bruges 50/50 mellem privat og Commercielt ;) (meget lille privat firma.. der for er der heller ikke nogen belønning) :)

Håber der er nogle der vil/kan hjælpe mig :)

/TP
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 21:37 #1
Den problemstilling kan ikke løses direkte med HTML - da dette er specifikt til hjemmesider

Det du skal kigge nærmere på er et rigtigt programmeringssprog. til begyndere vil jeg anbefale at stifte bekendtskab med Object Pascal.
Du kan hente et komplet udviklingsmiljø kvit og frit med compiler (oversætter) og det hele her:
http://sourceforge.net/projects/lazarus/files/

http://www.lazarus.freepascal.org/

selvom hele projektet er open source, er det udgivet under en licens der tillader at lave kommercielle programmer med det :)
Avatar billede The_TP Nybegynder
02. september 2012 - 23:13 #2
#1:

Det kunne også laves som et open source, hvis bare dette betyder at programmet må bruges og videreudvikles af andre ;) - men tak for linket, det vil jeg kigge nærmere på ;)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 23:54 #3
Når det er dig selv der bliver ophavsmanden til den software du vil lave bestemmer du helt selv hvilken licens det skal udgives under, om kildekoden skal leveres med og i så fald hvilken licens man vælger til dette :)

Personlig er jeg fortaler for at software bliver frigivet under en open source licens der tilgodeser både bruger som udvikler da jeg er af den overbevisning at åben kildekode gavner kvaliteten af softwaren såfremt udviklingen bliver holdt i snor :)