Avatar billede obs Novice
03. september 2012 - 20:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med Yousee TV - signalet eller digital boks?

Hej,

Jeg har en Denver DVB-C 122CI digital tuner til at modtage Yousee's digitale TV-kanaler med. Problemet er at der jævnligt er problemer med at billedet pixelerer, lyden eller billedet forsvinder, eller at der er tidsforskydning mellem lyd og billede.

Jeg har skiftet kablet til boksen til et dobbeltafskærmet kabel men det har ikke haft den store effekt.

Nogen her der har oplevet lignende problemer og eventuelt ved hvor problemet er? Er det boksen eller signalet der er noget galt med?
Avatar billede chalde Seniormester
03. september 2012 - 22:30 #1
Havde samme problem, dog kun ved almindeligt digitalt tv (ingen boks eller andet). Startede med skærmet kabel der ikke var for langt. Det løste nogle af problemerne. Efterfølgende tekniker fik løst det værste gennem 10min i lejligheden. De resterende problemer blev løst efter kapacitetsomlægning i området.

Så hvis du ikke har andet at teste med, ville jeg kontakte Yousee.
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. september 2012 - 22:49 #2
du skal nok kigge lidt på fordeler stik, forstæker og filtre mv...
jeg havde RIGTIG mange issues hvor jeg flyttede ind i 2004 og hele balladen tog fart da yousee indførte deres setop-bokse .. altså digitalt sendenet...

først da vi fik forstærker på indgangen og delefilter hjalp det...

men huske de der gamle t-stik er nemesig til stabilt signal internt...

og husk det er noget du selv har ansvar for er okay i huset og ikke yousee ...
Avatar billede obs Novice
06. september 2012 - 19:25 #3
@juleulven:

Jeg har p.t. ingen fordelerstik, forstærker eller filter koblet på. Der er et kabel direkte fra 1. stik i lejligheden over i digital boksen som angiver signalstyrken til at være 80-85 (procent, antager jeg).

@chalde:

Jeg har haft kontaktet Yousee men uden at kunne komme frem til en endelig konklusion. Tror jeg må prøve at teste boksen på andre installationer da jeg ikke ønsker en regning fra TDC såfremt de ikke mener at der er fejl i installationen.

Andre gode råd?
Avatar billede obs Novice
18. september 2012 - 07:48 #4
Må hellere lukke denne her. Tak for jeres svar.