Avatar billede KSiggaard Nybegynder
09. september 2012 - 00:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min CPU er blevet langsommere ... i7-2670QM

Jeg har en halvt år gammel gamer laptop, som jeg bruger en del til spil. Den køre normalt guild wars 2 med omkring 50-80 fps på en relativt høj setting. Dette er dog faldet til 20-25 fps over natten. Når jeg ændre grafiske indstillinger forbliver FPS i samme interval. Jeg testede også StarCraft 2, som også performede dårligt.

Efter en del tests har jeg reinstalleret min computer, men den køre spillende stadig lige langsomt.

Efter nogle benchmarks, har jeg fundet frem til at det er min CPU der er blevet langsommere. Får f.eks. kun 4.6 på Windows Experience Index, hvor den tidligere lå omkring 7.8.

Jeg kan sagtens se på de forskellige benchmarks at min cpu underperformer, men jeg får ingen errors. Nogen gode bud på hvordan jeg kan udbedre situationen, eller finde en konkret error, jeg kan smide videre til butikken?

Kan det muligvis være en core der er stået af eller er der nogen hyppige fejl på i7-2670QM?

Min computer er af typen Clevo P150HMx.

Lige en benchmark fra Geekbench: http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1014201

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede wickedd Juniormester
09. september 2012 - 09:50 #1
Prøv at tjekke strømstyring, det kan være Windows har smidt en grænse på hvor meget cpu'en må gå op i fart (0-100%).  Det sker en gang imellem.

http://s12.postimage.org/gmv44z9e5/cpu.gif
Avatar billede KSiggaard Nybegynder
09. september 2012 - 12:33 #2
wickedd, tak for dit svar.

Min power indstilling  står til 100% godt nok, men tror jeg har fået det løst ved at lade maskinen ligge natten over uden strøm og batteri. :S

Jeg vil gerne give dig pointene, hvis du smider mig et svar. :-)
Avatar billede KSiggaard Nybegynder
09. september 2012 - 12:45 #3
Tror jeg kan konkludere ud af resultaterne at maskinen nok har været klokket ned. Graferne er stort set identiske, tallene er bare meget højere.

idag:
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1015365

I går:
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1014201

Forstår bare ikke at en power setting kan forblive over en komplet formatering af disk, medmindre det er sket på BIOS niveau? :S
Avatar billede KSiggaard Nybegynder
24. oktober 2012 - 00:37 #4
Svar