Avatar billede mr2guru Nybegynder
16. september 2012 - 15:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Conventere MP4 filer til?

Hej alle eksperter.

Har nogen videoer i MP4 formaet. De kan ikke læses af en alm. DVD afspiller. Så jeg søger et program, som kan conventer den videoformaet om til en format der også kan læses af en alm. dvd maskine.

De skal helst ikke komme til at fylde mere.
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2012 - 15:56 #1
Tjek http://handbrake.fr/details.php

HandBrake is an open-source, GPL-licensed, multiplatform, multithreaded video transcoder, available for MacOS X, Linux and Windows.

Screenshots

Supported Sources:
•Most common multimedia files that libavformat and libavcodec support.
•Any DVD or Bluray-like source which is NOT copy-protected. (removal of copy protection is not supported)

Outputs:
•File format: MP4(M4V) and MKV
•Video: H.264(x264), MPEG-4(ffmpeg), MPEG-2(ffmpeg), or Theora(libtheora)
•Audio: AAC, CoreAudio AAC/HE-AAC (OS X Only), MP3, Flac, AC3, or Vorbis. AC-3, DTS, DTS-HD, AAC and MP3 pass-thru

Misc features:
•Chapter selection, Chapter Markers
•Subtitles
•Vobsub and Closed Captions
•SRT import and passthru
•SSA passthru or burn-in (experimental)
•Constant Quality or Average Bitrate Video Encoding
•Support for VFR, CFR and VFR
•Video and Filters: Deinterlacing, Decomb, Detelecine, Deblock, Grayscale Cropping and scaling
•Live Video Preivew
•Built-in presets for common devices
Avatar billede mr2guru Nybegynder
16. september 2012 - 16:02 #2
Er det et gratis program?

Jeg har også hentet noget der hedder VLC Conveter.
Men hvad for en format kan en alm DVD maskine afspille?
Avatar billede zagger Juniormester
16. september 2012 - 16:14 #3
FreeStudio er en gratis suite med værktøjer til at konvertere næsten alle formater. Den er rigtig nem at bruge.

http://www.dvdvideosoft.com
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2012 - 16:21 #4
Avatar billede mr2guru Nybegynder
16. september 2012 - 16:44 #5
Det er helt i orden. Men HVAD FOR EN FORMAT skal de konventeres til, før at de kan afspilles på en alm DVD afspiller og ikke fylder ret meget mere end de gør normalt?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2012 - 16:50 #6
DivX kan en del dvd afspillere afspille, men du må enten se i din manual eller skrive hvad din afspiller hedder, for det kan være forskelligt hvad de understøtter.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
18. september 2012 - 12:11 #7
ConvertXtoDVD
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 17:43 #8
Det virker jo ikke som det er så vigtig alligevel, så jeg afmelder overvågning