Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
16. september 2012 - 22:39 Der er 8 kommentarer

Åh nej - har glemt koden til min admin, windows XP

Hej alle.

Håber på at der sidder nogle genier derude der kan hjælpe mig!
Jeg har googlet nettet tyndt uden held ...
Jeg har glemt koden til min PC og kan nu ikke logge ind.
Jeg har prøvet at åbne(?) i fejlsikret tilstand og logge ind på den automatiske admin bruger der er, men kan se at koden er ændret eftersom der er et "hint" til koden .. jeg kan altså hverken logge på uden kode, med koden administrator eller admin, som jeg er blevet rådet til.
Hvad gør jeg? Jeg skal egentlig ikke bruge computeren, blot de ting der lægger på - er derfor bange for at alle de smarte programmer der skulle kunne knække koder ødelægger noget.
Hjælp!

Mvh IKKEENHAJ
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. september 2012 - 23:03 #1
du kan roligt prøve et af de mange udmærkede programmer, i værste fald kan din hdd jo pilles ud og "tømmes" over på en anden maskine, check eventuelt det her link :) http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm
Avatar billede thov Forsker
17. september 2012 - 00:39 #2
Hent og brænd UltimateBootCD ISO'en http://majorgeeks.com/UBCD4Win_d5710.html
Når du har bootet computeren på skiven, finder du frem til programmet NTuserpasswords.
Med det nulstiller du password'et, så når du booter på XP igen, har administratorkontoen ikke længere noget password.
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
17. september 2012 - 19:04 #3
Jeg har prøvet at downloade det der Ophcrack og brænde det ned på en disk vha. det der diskværktøj på min mac - men hver gang jeg skal til at brænde det, siger den at programmet ikke kunne genkendes??????? Hvad mener den med det?
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
17. september 2012 - 19:45 #4
Okay, nu fik jeg brændt det (et eller andet) over på min CD, og jeg følger den guide, som prettyfly har linket til (ophcrack) - men det er som om min computer så ikke registrerer CD'en når jeg genstarter computeren???
Skal jeg trykke på noget bestemt under opstart eller kan den selv finde ud af det? Den starter bare helt normalt som den altid har gjort.
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
17. september 2012 - 19:58 #5
Ej nej nej nej nej, så fik jeg det sgu til at virke!!! Har fået min kode!
Jeg takker mange gange og takker også lidt min kvindelige hjerne for alligevel at være så genial :-D!!!
Avatar billede pretttyfly Praktikant
18. september 2012 - 07:33 #6
fortæl da gerne løsningen :) ?
Avatar billede Ikkeenhaj Praktikant
18. september 2012 - 08:42 #7
Jeg brugte det der Ophcrack, som du linkede til :-)
Og fandt ud af hvordan man startede op fra den der CD istedet for bare at starte computeren normalt - og så virkede det :-D
Avatar billede pretttyfly Praktikant
18. september 2012 - 10:33 #8
super :)