Avatar billede Exxtreme Praktikant
17. september 2012 - 20:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DVB-C modtager med component ud?

Hejsa

Jeg leder efter en DVB-C modtager med component udgang (skal bruges med en Slingbox HD Pro).

Min udbyder er en lokal antenneforening som selv tager signalet ned, og har altså intet med yousee eller stofa at gøre...

Jeg har ikke rigtig fundet noget bortset fra et par combo-bokse til ca. 1500,- og det er for dyrt...

Håber i har mere held til at finde noget...

Mvh Mads
Avatar billede skibsrotten Nybegynder
14. november 2012 - 12:55 #1
Du skal da have en Zaptor :)
Selv har jeg en slingbox stående hos min mor som har stofa. Stofa sælger zaptorbokse til deres smarttv løsninger hvor du kan spole, optage og leje film hvis du også køber et kort til den.
Boksen fungere fint uden hverken kort eller særligt abonement. Jeg bruger kun DVB-C tunerdelen i den. Zaptorboksen jeg har, har også component ud samt spdif coaxial ud som slingboxen kan modtage.
Desuden har slingbox også fjernbetjenings opsætningen.

Der er også flere, der sælger brugte zaptorbokse på dba.dk

Hvis du køber en zaptor. Så vær opmærksom på at nogle ikke har component ud. Spør inden du køber om den har det blå,rød, grønne stik.

Zaptorbokse skal nogle gange genstartes. Derfor har jeg også en billig denver til 399,- tilkoblet til reserve. Det er nemlig surt hvis zaptoren skal genstartes og mor ikke er hjemme ! :-)
slingboxen har indgange således begge bokse kan være tilsluttet og konfigureret på samtid.

Jeg har en upload på 3mbit på stofa, og det er meget fint billede jeg får ude fra min mor. Nok til at jeg godt kan se forskel på kvaliteten mellem component fra zaptor og composite fra denver.

God fornøjelse.
Avatar billede PoulErikleth Nybegynder
19. maj 2013 - 16:11 #2
zaptorboxen af de ældre modeller har komponent
Avatar billede PoulErikleth Nybegynder
19. maj 2013 - 16:14 #3
fordi en zaptor skal genstartet er dårlig antennekabel