Avatar billede MaltheQuorp Nybegynder
22. september 2012 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min computer lukker efter 2-3 sekunder, hvad skyldes det?

Min computer lukker efter 2-3 sekunder, mit bundkort virker, har testet alt.
Har tjekket strømforsyningen og ingen ting kan ses der. Når jeg tager mit stik ud af mit graffikort GTX 560 vil min computer starte. Jeg havde downloadet en ny driver sidste dag, men kan det skyldes problemet? Der er to stik i mit graffikkort og det er det nedereste hul virker, men når jeg putter det i kortslutter min computer, begge fans virker på mit graffikort, men det vil stadig ikke connecte.
Avatar billede KHHP Juniormester
22. september 2012 - 13:53 #1
Er du sikker på at din PSU(strømforsyning) kan køre systemet rundt. Hvis du sidder med
Hvis du kigger her: http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-560/specifications
Så skal du have en PSU hvor du i forvejen ikke allerede bruger så meget strøm at der ikke er 450W til overs.
På mit system ville det kunne lade sig gøre, da jeg sidder med en 750W PSU og heraf bruger jeg i forvejen lige omkring 100-120W.
Da du skriver at den slukker efter 2-3 sekunder når du har tilsluttet grafikkortet. Har du husket at sætte 2 PCI-E 6-pin connectors til?
For at aflive den med at driveren kan få den til at gå død, så er driveren blot et program der kører i windows, eller et hvilket som helst andet operativ system. Opdatering af driveren kan ikke resultere i at den 2-3 sekunder, efter at der er trykket på power-knappen, slukker igen.
Hvis kortet har fungeret fint tidligere, så ser du med stor sandsynlighed en hardwarefejl. Hvis der stadig er garanti på kortet kan du jo kontakte den forretning du købte kortet hos. Så skal de sørge for at sende den ind til producenten for at blive repareret.
Har du tjekket at den vil starte med et andet grafikkort?
Avatar billede MaltheQuorp Nybegynder
22. september 2012 - 16:28 #2
Min computer ikke gammel og har stadig garnati.
Jeg snakker præcis om de to stik [2 PCI-E 6-pin connectors] Jeg kan sagtens tage den ene i og starte computeren, men hvis jeg tager den anden i kortslutter den.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2012 - 17:58 #3
Hej, Malthe.

  Der er jo kun to muligheder her, begge er fejl på hardware: Enten er det ene af dine udtag fra strømforsyningen til grafikkortet defekt ellers er det grafikkortet. Du kan jo prøve at sætte et andet grafikkort i og se om den starter normalt op. Det vil jo være ideelt, hvis du har et til at ligge, der kan nøjes med et enkelt powerkabel, da du jo så kan teste dem et af gangen, så strømforsyningen kan udelukkes.

De bedste hilsner
Avatar billede MaltheQuorp Nybegynder
23. september 2012 - 12:38 #4
Det virker med at andet grafikkort, og er nu 100 procent sikker på det er det. Jeg sender min computer tilbage og for et nyt et. Tak for opmærksomheden folkens! :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2012 - 08:46 #5
Helt i orden, godt at du i hvert fald får det løst.