Avatar billede ngr Praktikant
22. september 2012 - 23:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Easy grabber

Købte for et par år siden Easy Grabber og har nu endelig taget mig sammen til at pakke det ud - for at opdage, at de medfølgende kabler overhovedet ikke passer til min VCR:
Der er 3 korte kabler, hver med et phonostik, hedder det vistnok, et enkelt rundt stik. De er henholdsvis rød, gul og hvid. Men alle 3 er hunstik, og det samme er stikkene på min VCR!
Det sidste kabel har et stik, som er vanskeligt at beskrive. Det er rundt, og der er 6 små, runde huller i det samt to små, rektangulære huller i det.
Hvad kan jeg bruge det til?
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
22. september 2012 - 23:08 #1
Avatar billede ngr Praktikant
23. september 2012 - 00:12 #2
Hvor man kan se de stik, jeg taler om.
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2012 - 00:27 #3
Det runde stik er til S-VHS-forbindelse, og S-VHS er en teknologi, som giver et lidt bedre billede end det, du får gennem de rød-gul-hvide stik. Hvis ikke din VCR har en S-VHS udgang, så glem alt om den.

Er du sikker på, din VHS-maskine overhovedet har Video-out og Audio-out via RCA, for det er til dem, stikkene skal forbindes. Hvis dine RCA-forbindelser på din VCR er udgange, skal du have en RCA han-han forlængerledning.  Måske har den kun et SCART-stik med udgangssignal, og så må du anskaffe en SCART til RCA converter for at få hul igennem til din computer.

Hvis ikke du har det store kendskab til den slags, vil jeg råde dig til at gå til en forretning, som sælger den slags. Tag Easy Grabberen og nogle billeder af stikkene på din VCR med og bed dem finde de rigtige ledninger til dig.
Avatar billede ngr Praktikant
23. september 2012 - 01:02 #4
den har 2 scart stik
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2012 - 01:13 #5
Hvad hedder din VCR, dvs. mærke og modelnummer. Så kan jeg måske bedre hjælpe dig.
Avatar billede ngr Praktikant
09. oktober 2012 - 23:07 #6
Jeg har været på Elektronik Lavpris ApS, som i øvrigt kan varmt anbefales - http://elektronik-lavpris.dk/ - og der har jeg fået de nødvendige kabler til at forbinde dyrene. Og nu skal jeg så i gang med software problemerne.
Men har du et svar til points?
Mvh
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2012 - 12:30 #7
Kommer her og held og lykke med projektet.
Avatar billede ngr Praktikant
10. oktober 2012 - 14:46 #8
Tak for det :)