23. september 2012 - 14:22 Der er 1 løsning

Hente data fra andet ark

Hej

Jeg vil hører om der er nogen som kan hjælpe mig med en makro eller to.

Jeg skal bruge en makro der kan hente data fra en fil af ukendt navn og folder.
Dataerne skal ligges i arket der hedder Data.

Har kunnet finde flere steder hvor man hentede en specifik fil fra en specifik folder, men ikke en ukendt fil og folder.

Der ud over mangler jeg en makro som "nulstiller" værdien i en drop down menu, når nye data indlæses. Kan det evt gøres ud fra samme knap som bruges til at indlæse data med ?

Felterne der skal nulstilles er i sheet5 felt F5:F100

Jeg har en makro som automatisk sletter tomme rækker, men den gør det kun en gang. Kommer der data i en ny række viser den det ikke. Makroen ser sådan ud:

Sub HideRows()
Application.ScreenUpdating = False
Dim i As Integer
Dim RStart As Range
Dim REnd As Range
Set RStart = Range("A3")
Set REnd = Sheets("Ark1").Range("A6536").End(xlUp).Offset(0, 3)
Range(RStart, REnd).Select
On Error Resume Next
With Selection
.EntireRow.Hidden = False
For i = 1 To .Rows.Count
If WorksheetFunction.CountBlank(.Rows(i)) = 4 Then
.Rows(i).EntireRow.Hidden = True
End If
Next i
End With
Set RStart = Nothing
Set REnd = Nothing
Range("A1").Select
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Håber der en som kan hjælpe

Hilsen Lars Mikkelsen
28. september 2012 - 13:58 #1
Har selv fået det løst