Avatar billede xShizz Nybegynder
23. september 2012 - 19:52 #1
Det skal selfølgelig være nok til de nyeste spil nu og nogle år fremover!
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2012 - 20:53 #2
som sådanne - du har ikke brug for en 2tb disk til spil - så køb en på 500gb - du sparer penge.
Hvis det ikke er nok til de nyeste spil nogle år fremover - skal jeg så betale en dummebøde?
Hvad er dine minimumkrav til de nyeste spil fx i 2014?
Det er der da ingen, der ved noget om.
Køb, og lev med det - der er ikke andre, der vil eller kan garantere, for udviklingen år fremover.
Hvis du i 2015 kan have dine spil på 500gb, så skylder du mig 1000kr.
Avatar billede xShizz Nybegynder
23. september 2012 - 22:51 #3
Der er så lige det at jeg køber mange spil, film osv. Lige nu fylder jeg 300-400 GB og det er ikke engang alle de ting som jeg har købt. Men er der ellers andre steder du tror jeg kan spare ved?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2012 - 10:43 #4
maskinen ser meget fornuftig ud - ikke til at sætte en finger på enhederne - men husk lige, at det intet er værd uden en backup - så en ekstern 2tb disk (motherboard understøtter eSata, så vælg det).
Avatar billede xShizz Nybegynder
24. september 2012 - 18:01 #5
Nå ja uhm jeg vil også meget gerne have af vide om delene overhovedet passer sammen. hehe
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2012 - 18:19 #6
de kan sagtens skrues sammen - du skal lige overveje ram.
I stedet for at købe et sæt 1600mhz med oc-mulighed, så kan bundkortet direkte klare 1866mhz - og alt andet lige, så er disse enheder jo testet til den hastighed.
www.edbpriser.dk/ram/corsair-vengeance-2-x-8-gb-id-6748378.aspx
og stort set samme pris.
Reelt i brug vil du næppe kunne mærke forskel - men de er altså lidt hurtigere...
Avatar billede xShizz Nybegynder
24. september 2012 - 18:46 #7
Jeg er lidt i tvivl med bundkortet:
Videohukommelse
Maks. allokeret RAM-størrelse    1696 MB
Det betyder vel ikke at jeg kun kan have et grafikkort med højst 1.696 GB?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2012 - 19:45 #8
nej - det er kun, hvis du ikke selv sætter et grafikkort i maskinen, så er der et indbygget, der kan dette (jeg kører fx med indbygget kort, da jeg ikke spiller, og kun skal bruge 'kontor-grafik' - så har jeg sparet nogle kr på grafikkort - men i windows exsp indx har jeg så 5.0 pga ringe data på ydeevne i windows aero (alle andre er over 6.0)

Men når du sætter et kort i, så er det helt op til dit korts data, og der er intet af maskinens ram, der går fra til grafik.
Avatar billede xShizz Nybegynder
24. september 2012 - 19:52 #9
Ok tak!