Avatar billede stjernedk Nybegynder
24. september 2012 - 14:56 Der er 9 kommentarer

Ikon genveje forsvinder efter installation fra image.

Godav expertens flittige brugere. :)

Jeg er stødt ind i en lille udfordring jeg håber at kunne få lidt hjælp til.

Når jeg på mit arbejde skal geninstallere en ny maskine har vi gjort det på den nemmeste måde vi kunne komme i tanke om.

Vi installere via en Ubuntu server med clonezilla hvor den bit for bit kopiere fra ubunto HDD og til vores arbejds maskiners HDD (image er selvfølgelig taget fra en maskine 100% identisk.)

Når brugeren så logger på første gang (roaming profile, win 7 pro 64Bit) er de ikoner der plejer så være "standard" på proceslinjen blevet til et hvidt stykke papir og samtidig også et dødt link.

Lad os tage stifinder som eksempel...
Jeg er så efterfølgende nød til at højreklikke på ikonet (som er et hvidt stykke papir) > frigør programmet fra proceslinjen - åbne stifinder (windows tast + E)og fastgøre til proceslinje igen før ikonet bliver aktivt og kan bruges..

Skulle den samme bruger så logge sig ind på en anden maskine som personen IKKE har været logget ind på før har jeg samme problem.

er det nogen der har et godt bud på hvad pokker jeg kan gøre for at løse denne situration?

Venlig Hilsen
Daniel Stjerne.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. september 2012 - 15:48 #1
hey D-star, har du checket om ikon problemet ikke retter sig selv efter en genstart ? bare en tanke, hilsen Robert (din tidligere kollega ;))
Avatar billede stjernedk Nybegynder
24. september 2012 - 16:18 #2
Hva snøvsen roberto hvordan har du det ?

Ja det er testet ved at jeg logger ind som administrator og ordner det jeg skal og bagefter logger jeg ind som brugeren og fx sætter outlook op med signaturer osv. men fejlen er der stadig.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 20:41 #3
Kører explorer.exe ikke rigtigt på maskinerne når de startes op?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. september 2012 - 22:16 #4
hmm det lyder sq sært, måske det var en ide at bruge Windows deployment services istedet for, der render man ikke ind i den slags problemer..
Avatar billede stjernedk Nybegynder
25. september 2012 - 09:44 #5
Det er kun selve genvejen i proceslinjen der ikke virker, hvis jeg sletter dem og opretter dem igen virker de fint.. Kommer der en bruger der IKKE har vværet logget ind før så har jeg samme problem. hvor jeg er nød til at slette genveje og oprette dem igen før det vil virke.

Jeg ved ikke om det kan have noget med roaming profile at gøre eller om det sker fordi det er fra en ubunto server, men alligevel den kopiere bit for bit altså 0 og 1 så det burde jo være 100% det samme der kommer ud fra det image. ?
Avatar billede stjernedk Nybegynder
25. september 2012 - 15:33 #6
Er der mulighed for at lægge et par billeder ind på siden her sys ikke jeg kan finde den funktion.?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
25. september 2012 - 19:06 #7
hvilken funktion taler vi om..?
Avatar billede stjernedk Nybegynder
25. september 2012 - 20:54 #8
Funktion til at smide billeder op så man kan se hvad jeg skriver om ?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
26. september 2012 - 08:21 #9
nåeh, nope man kan ikke ligge billeder ind direkte på experten.dk :)