Avatar billede ngr Praktikant
24. september 2012 - 23:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg bliver SINDSSYG

Nu har jeg slåsset med min laptop i 6 timer, og INTET viker. Ligegyldigt hvad jeg gør, så starter snurrebassen og der går en evighed, uden at noget sker.
Programmer starter ikke o.s.v. o.s.v.
For et par måneder siden geninstallerede jeg min HD og fulgte ALLE gode råd herinde - installere CCleaner, Malwarebytes Pro og AVG og kører dem allesammen mere end 1 gang om ugen.
Alligevel går der ikke een eneste dag uden at der er noget galt.
Kan det virkelig passe, at man skal geninstallere sin pc en gang om måneden for at få den til at fungere???????????????????
Og please:  Jeg er ikke pc-nørd, så kun svar på et forståeligt dansk.
Kører den i protected mode nu for at få bare noget til at virke.
Avatar billede ngr Praktikant
24. september 2012 - 23:54 #1
En ting mere: Duer det at køre Malwarebytes og AVG i protected mode?
Avatar billede ngr Praktikant
24. september 2012 - 23:59 #2
Og endnu en: Jeg skulle i gang med at installere 'Video Grabber' til overføring af video fra min VCR til min HD.
Kan jeg gøre det i protected mode?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. september 2012 - 00:06 #3
Når du skriver ord som "snurrebassen" og "programmer starter ikke osv osv" og "geninstallerede jeg min HD" så er det ikke præcist nok og det er sværre at hjælpe dig da man skal gætte sig til hvad du mener.

"Snurrebassen" gætter jeg på er blæseren.

"Programmer starter ikke osv osv" gætter jeg på at du mener windows ikke starter.

"Geninstallerede jeg min HD" gætter jeg på du mener at du installerede windows.

Nå men du skal nok lærer noget mere windows og få kontrol over hver der starter efter windows er startet.

Når windows køre så kan du starte programmet msconfig.
Der kan du vælge hvad programmer der skal starte osv.

Kig også i start > start der kan være programmer som også starter.

Også start programmet regedit og kig under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run og RunOnce.

Også prøv og lad være med at installer så meget lort. Også alt det der antivirus og malware.

Også sørg for du bruger de helt rigtige driver til dit hardware. Hvis du ikke har de rigtige drivere kan det give problemer.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. september 2012 - 00:08 #4
Det giver ikke meget mening og begynde og bruge windows i fejlsikret tilstand andet end basale ting og for at rette nogen ting så du kan køre i almindelig tilstand.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2012 - 00:20 #5
Jeg har kørt med den samme XP-Pro udgave på min computer de sidste 4 år uden problemer, så, nej, det passer ikke, at man skal geninstallere sin computer en gang om måneden for at få det hele til at virke :-)

At bede om råd til at få et program til at køre i protected mode ("fejlsikret tilstand", som det hedder på dansk") er som at bede om råd til, hvordan man får sin bil til at køre på et punkteret hjul uden ønske om at få hjulet repareret.

Du må nok atter en gang ud i en geninstallation og så se, om årsagen til dine problemer ligger et andet sted end i software og hardware :-)
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 00:40 #6
#4: Det giver rigtig god mening for mig, når det er den eneste måde, lortet kan køre på.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2012 - 00:50 #7
#6. Hvis det er din ærlige holdning, så tror jeg du skulle finde dig et andet forum at bede om hjælp i :-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. september 2012 - 00:52 #8
#6 okay men så gør du det. Spil noget minestryger og tegn lidt i paint og hvad du ellers kan finde på af spændende ting i fejl sikret tilstand.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 01:01 #9
#7: Er det i orden, hvis jeg selv afgør det?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. september 2012 - 01:05 #10
Hvorfor køre fejlsikret tilstand når du bare kan løse de problemer du har og køre windows normalt ?
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 03:03 #11
Fordi jeg ikke kan finde ud af det at få det til at fungere. Kan du virkelig ikke fatte det?????
Derfor bad jeg om hjælp herinde, men fik kun tåbelige kommentarer fra dig og andre.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2012 - 20:50 #12
@ngr.

Kommentarerne er ikke tåbelige. Alt tyder på, at der er et eller andet helt galt med din computer. Det kan være hard- eller software, men det kan også skyldes din måde at arbejde med den.

Når du beder om råd herinde, må det være fordi, du har et problem, du ikke selv kan løse. Så må du også acceptere det, når du får ensstemmende kommentarer om, at det ikke er en holdbar løsning konstant at køre sin computer i fejlsikret stand.

Hvis du ikke kan forstå, hvordan du skal afprøve løsningsforslagene, så erkend det og få en med mere kendskab til computere til at hjælpe dig i stedet for at brokke dig over ubrugelige eller uforståelige forslag.
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 02:03 #13
Kommentarerne er ikke bare tåbelige, de er IDIOTISKE.
Hvor fanden har jeg skrevet, at jeg har tænkt mig at køre i fejlsikret tilstand fremover?????????????????????????????
Og så spar mig for jeres forbandede vås
TAK