Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 03:08 Der er 74 kommentarer og
1 løsning

Min PC er næsten død

I almindelig mode er det stort set umuligt at starte et program op. Hvis det lykkes, tager det mindst 10 minutter, og alt fungerer uendelig langsomt, også at logge på en hjemmeside.
Så dette er skrevet i beskyttet tilstand.
Jeg har lige tjekket maskinen med CClear, Malwarebytes Pro og AVG 2012, og ingen af dem finder fejl.
Hvad kan jeg så gøre - ud over at købe en ny pc????
Jeg er IKKE pc-nørd, så svar venligst på et forståeligt sprog - fx dansk :)
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 03:48 #1
Har du prøvet at lave en systemgendannelse fra før problemet opstod?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/system-restore
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 06:45 #2
Og lige en anden ting: Når du går på internettet, hvilken browser bruger du så?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 09:10 #3
denne kan redde din dag hvi og så hvis men i stedet for at geninstallere så prøv den inden

http://www.bleepingcomputer.com/download/windows-repair-all-in-one-portable/

http://www.tweaking.com/

den nyeste version er 1.80

den er IKKE god hvis du bruger 64 bit version 7
egen erfaring - den ville ikke starte div. services op igen -man skulle gøre det manuelt

men i 32 bit win 7 virker den fint

m.v.h
Avatar billede Blandy Praktikant
25. september 2012 - 10:05 #4
Kunne måske også tyde på at din hdd ikke har det for godt. Har tit oplevet, at når en maskine tager lang tid om alt udena t windows som sådan melder fejl, så har det altid været fordi hdd'en er defekt.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 11:06 #5
Fejlinformation:
Der var alligevel en fejl: Da jeg kørte Malwarebytes igen i nat, fandt den en enkelt inficeret fil, i mappen for downloadede filer. Fik ikke navnet på filen, for jeg skyndte mig at slette den. Men da jeg startede min pc nu, klar til at geninstallere windows, kørte den perfekt. Kan det have været den ene fil, der har lavet alle ulykkerne, og kan det passe, at sletningen af den først fik effekt efter at jeg nu til morgen genstartede maskinen?
Kan ikke huske, om jeg har 32 eller 64. Hvor kan jeg se det?
Og er det nu, jeg skal lave et billede - eller hvad det hedder - af maskinen?
Avatar billede montago Praktikant
25. september 2012 - 11:06 #6
du skulle vel aldrig have mere end 1 antivirus installeret ?

hvis man fx har Norton og AVG installeret på samme tid, slår det computere totalt ihjel og alting tager 100 år.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 11:35 #7
Jeg har i hvert fald ikke selv installeret andet end AVG. Men hvis det var årsagen til problemet, hvorfor skulle problemet så pludselig så pludselig forsvinde?
Avatar billede montago Praktikant
25. september 2012 - 11:51 #8
ved det ikke med sikkerhed ...

næsten alle problemer jeg har haft fingrene i når det galt langsomme computere, var det AVG og AVAST som tog livet af computeren

efter de blev fjernet og KUN Norton eller Microsoft Security blev installeret var der ingen problemer fremover.

McAfee har det også med at liste sig selv ind sammen med Flash/Oracle/Java/OpenOffice...  så hvis den ligger på computeren skal det dø hurtigst muligt !
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 11:57 #9
Men igen: Hvis det var problemet, hvorfor skulle det så forsvinde af sig selv? Der er vel ingen antivirus programmer, der uden videre afinstallerer sig selv?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 12:44 #10
nej det gør de ikke men ofte kan de gøre hinanden ukamp dygtige

har du prøvet den jeg foreslog dig næh vel

så du får den lige igen

http://www.bleepingcomputer.com/download/windows-repair-all-in-one-portable/

du kan også hente hirens og lave sådan en cd og boote op på den og på den ligger bl.a mailware bytes og andre nyttige programmer til at fjerne rootkits og andet skrammel nogle syge personer  laver

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 13:08 #11
treatmenice:
Ja, det er muligt, men skal vi fortsætte denne snak om virusprogranmer, når al logik (såvidt jeg kan se, ret mig, hvis jeg tager fejl) tilsiger, at det IKKE er det, der er problemet.

Nej, jeg har ikke prøve det endnu. UNDSKYLD! Men dels har jeg også andet at tage mig af end min computer, og dels forsøger jeg nu at få lavet nogle af de ting - mails mv. - som jeg ikke har kunnet lave i 2 døgn nu. Undskyld.

Men nu har jeg kigget på dit link, og jeg ANER ikke, hvad jeg skal bruge det til???????????  Du må undskylde, men jeg er ikke computer specialist. Jeg er en ganske almindelig ejer af en pc, som jeg så forfærdelig gerne ville have lov at bruge uden i tide og utide at skulle bruge et par døgn på at få den til at fungere. Og jeg er for snotdum til at fatte, hvorfor min pc ikke fungerer ligesom alle andres, når jeg nu slavisk har fulgt alle de råd, som jeg har fået af dig og andre dygtige og velmenende mennesker herinde.
Mvh
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 13:25 #12
Du skriver i indlæg nr. 5:
Da jeg kørte Malwarebytes igen i nat, fandt den en enkelt inficeret fil, i mappen for downloadede filer.

Du skal være meget varsom med, hvilke sider du downloader filer fra. Med alle de problemer du altid har med din computer, kunne det tyde på du ikke er kritisk nok med hvilke filer du downloader.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 19:18 #13
Ja, men som jeg også skriver, så har jeg ikke bevidst downloadet den. Og mere kan jeg jo ikke gøre.
Men kan det have været denne ene fil, der har lavet al den ravage?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 19:31 #14
Én enkelt fil kan sagtens smadre en pc fuldstændig, det er ikke noget problem. Men når du ikke ved hvilken fil der er tale om, er det jo ikke til at sige.....Og hvis problemet er løst, er det vel ok?
Er der ikke en log i Malwarebytes, hvor du kan se hvad den har slettet/ændret?

Med hensyn til din kommentar i #13, du skriver at du ikke bevidst har downloadet den.
Det tvivler jeg ikke på, men alt efter hvilke sider du downloader fra, er det meget let at få "snavs" med ind, uden at opdage det. Det var det jeg mente med, at du måske ikke er kritisk nok med hvilke filer du downloader.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 20:11 #15
Med hensyn til Malwarebytes så nogle gange skal computer genstartes før filen slettes. Og det kan du også se i loggen
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 20:31 #16
Men nu er der gået lort i det igen, så jeg kører unprotected mode, eller hvad det hedder. Så jeg må vel indstille mig på at geninstallere windows ENDNU engang - der er vel ikke andet at gøre??
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 20:32 #17
Men jeg forstår ikke, hvad antivirus programmet og malwarebytes er der for, når de alligevel ikke beskytter maskinen??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 20:33 #18
Med hensyn til programmer du har kørende, så kan man når man bruger CCleaner gå i værktøjer og så i opstart.
Her kan man gemme i en tekstfil, med hvad der starter sammen med Windows.
Smider du en kopi af denne herind kunne vi lokalisere om du bruger flere antivirusprogrammer samtidigt.
Jeg tror det dog ikke, da du oplever at problemet ligesom er forsvundet efter skanning med Malwarebytes og fjernelse af fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 20:34 #19
Fik ikke lige opdateret inden jeg sendte
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 20:39 #20
Unprotected mode??
Er antivirusprogrammet blevet deaktiveret?
#17 Man skal ikke tro at bare fordi man har beskyttelsesprogrammer, så kan man gøre hvad som helst.
En smule sund fornuft skal der nu også til.
Og kommer der pludselig nogle meldinger på skærmen så skal man stadig tænke sig om før man siger je til det.
Særligt hvis man er på sider hvor man henter de ulovlige filer.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 20:52 #21
Ikke unprotected. Når jeg har taget strømmen og starter op, så kan man starte op i forskellige modes, eller hvad det hedder.
Sund fornuft er jo ikke det samme for manden på gaden - som mig - og for en it-kyndig.
Men nu har Malware fundet en fil mere, men selv om den gjorde det straks ved starten skal jeg (vistnok) køre den hel færdig - d.v.s. 2 timer, inden jeg kan få at vide, hvad det er for en fil.
Eller kan man få det at vide straks?
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 20:53 #22
Vejmand: Jeg bruger FF eller Chrome
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 20:54 #23
Hvor kan jeg se, om jeg bruger 32 eller 64 bits?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:02 #24
#21 Du behøver ikke køre en fuld scanning hver gang.
Langt de fleste filer der er snavs i ligger på c drevet som der scannes ved en hurtig scan.
vil give dig ret i at det kan være svært med sund fornuft når man ikke er kyndig, men bevæger man sig på sider hvor snavs forekommer (der hvor ulovlige filer henstes), så skal man være ekstra påpasselig.
Men disse sider kender du vel ikke til?
Du kan i logs på malwarebytes se om det er den samme fil der findes igen.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 21:02 #25
#18: Er det den her fra CCleaner, du taler om

Ja    HKCU:Run    ccleaner    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /AUTO
Ja    HKCU:Run    Google Update    Google Inc.    "C:\Users\ng\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Ja    HKCU:Run    SDP    Somoto    C:\Program Files (x86)\FilesFrog Update Checker\update_checker.exe /auto
Ja    HKLM:Run    AVG_TRAY    AVG Technologies CZ, s.r.o.    "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
Ja    HKLM:Run    ROC_ROC_JULY_P1        "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_ROC_JULY_P1.exe" / /PROMPT /CMPID=ROC_JULY_P1
Ja    HKLM:Run    ROC_roc_ssl_v12        "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_roc_ssl_v12.exe" / /PROMPT /CMPID=roc_ssl_v12
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Sun Microsystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    vProt        "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe"
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 21:02 #26
#23

Højreklik på "Computer" -> Egenskaber
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 21:04 #27
#24: Malware - er det denne log, du taler om?

2012/09/25 01:22:33 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting protection
2012/09/25 01:22:33 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Protection started successfully
2012/09/25 01:22:34 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting IP protection
2012/09/25 01:26:40 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection started successfully
2012/09/25 02:01:22 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Executing scheduled update:  Daily
2012/09/25 02:12:50 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting database refresh
2012/09/25 02:12:50 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Scheduled update executed successfully:  database updated from version v2012.09.24.03 to version v2012.09.24.10
2012/09/25 02:12:51 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Stopping IP protection
2012/09/25 02:13:08 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection stopped successfully
2012/09/25 02:14:42 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Database refreshed successfully
2012/09/25 02:14:42 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting IP protection
2012/09/25 02:15:07 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection started successfully
2012/09/25 04:49:27 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting protection
2012/09/25 04:49:27 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Protection started successfully
2012/09/25 04:49:27 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting IP protection
2012/09/25 04:55:20 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection started successfully
2012/09/25 10:56:56 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting protection
2012/09/25 10:56:56 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Protection started successfully
2012/09/25 10:56:56 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting IP protection
2012/09/25 10:56:58 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection started successfully
2012/09/25 18:09:26 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting protection
2012/09/25 18:09:26 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Protection started successfully
2012/09/25 18:09:26 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting IP protection
2012/09/25 18:09:28 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection started successfully
2012/09/25 19:42:59 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting protection
2012/09/25 19:43:00 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Protection started successfully
2012/09/25 19:43:01 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    Starting IP protection
2012/09/25 19:47:00 +0200    NG-PC    ng    MESSAGE    IP Protection started successfully
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:11 #28
#25 Der er ikke mange opstartprogrammer på din pc og du har kun AVG på den som jeg kan se det.
#27 Nej det er ikke en scan log det der. Du må tjekke om Malwarebytes er sat til at logge en gennemført scan af pc.
Finder elige en log som jeg kopierer herind så du kan se hvordan den kan se ud.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 21:14 #29
#24:
Ved en hurtig scanning fandt den ikke noget, men ved en fuldstændig scanning af C fandt den en VLCVideoconvertersetup.exe, og den har jeg hentet tidligere, men vist ikke installeret.
Firma hedder noget med PUP.Bundleinstaller.Bl

Hvad mener du med sider hvor snavs forekommer (der hvor ulovlige filer henstes)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:15 #30
Har lige kørt en hurtigscan (ca 5 minutter) og min log ser sådan ud:

Malwarebytes Anti-Malware (PRO) 1.65.0.1400
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.09.25.10

Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
John Pedersen :: COMPUTER1 [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-09-25 (21-07-37).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 268345
Tid gået: 6 minut(ter), 2 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 21:21 #31
Prøv at søge på Google efter PUP.Bundleinstaller
Så vil du se det er "snavs".

Hvordan er du kommet i forbindelse med den?
Som skrevet før, kunne det tyde på du ikke er kritisk nok med hvilke filer du downloader.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:22 #32
#29 Blandt andet sider med torrent download. Sider vor man henter cracks til at åbne programmer mm.
Det er disse sider man bør holde sig fra.
Filen du har fundet er en der indeholder spyware virus. Men heldigvis har du ikke installeret den, så den burde ikke være aktiv.
PUP.Bundleinstaller.Bl er ikke et firmanavn, men en beskrivelse af den virus du har fået på pc
Men hvor har du hentet den fra?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:24 #33
Og for ikke det er løgn, så vil denne PUP.Bundleinstaller.Bl når den først er installeret lokke en til at hente flere snavsede filer.
Smart ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:25 #34
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:55 #35
Når jeg henter filer fra nettet så gemmer jeg dem altid på disken.
Når de er hentet ned højreklikker jeg altid på filen og kører en scanning med Malwarebytes og AVG antivirus før jeg åbner dem.
Avatar billede ngr Praktikant
25. september 2012 - 21:59 #36
Aner ikke, hvor jeg har de fra, men ledte på et tidspunkt efter et videokonverteringsprogram, og mon ikke det er der fra?

Får også hele tiden en lille skærm med tekst som denne:
"Et script på denne side er muligvis optaget eller svarer ikke længere. Du kan standse det nu eller lade det fortsætte, for at se, om scriptet afslutter"
Og så et ressourcenavn, fx noget med windowsjumplists.jsm:510
Og så bliver jeg spurgt om jeg vil fortsætte eller stoppe scriptet,. og HVORDAN HELVEDE skulle en almindelig dødelig ane noget om det?
Men for at gøre en lang historie kort: Det har taget mig en halv time at starte lortet op og skrive dette: Er der andet for end at geninstallere windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 22:21 #37
Hvis jeg får en besked om at et script ikke svarer standser jeg det altid for at få siden loadet færdigt.

Har du ikke et systemgendannelses punkt et stykke tilbage hvor du ved pc fungerde godt?
Har du, så gendan til denne dato.
Kør en fuld scanning når du kommer tilbage men Malwarebytes og slet hvad den finder.
Og en tur med CCleaner også.
Det tager jo minimum en 3-4 timer at geninstallere så ovennævnte havde jeg afprøvet.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 22:34 #38
Systemgendannelse foreslog jeg i aller første kommentar.
Men jeg er ikke længere sikker på det rækker, tror maskinen trænger til en grundig rengøring, eller som ngr selv er inde på: En geninstallering.

Men alt dette hjælper kun kort, hvis du stadig downloader frs tvivlsomme sider. Så vil du igen og igen få problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 22:45 #39
Det er muligt den ikke er nok, men når ngr ikke prøver det eller kommenterer på det ved vi det jo ikke.
Ja den fare er der altid.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. september 2012 - 22:48 #40
helt enig, det var ikke ment som en kritik.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 22:53 #41
Det er jeg godt klar over :-)
Høres ved i morgen. øjnene er lidt tunge synes jeg (gab).
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 00:54 #42
2 gange gendannelse, den sidste tilbage til 22.09 - så var den der, så tak til vejmand og jer andre!
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 01:03 #43
Velbekomme, håber det varer ved........

Hvis du venter med at acceptere til i morgen, kan 220661 nå at sende et svar også.
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 02:05 #44
2 minutter varede det, så er den gal igen, og den forbandede fil bliver ved at dukke op.
Så nu går jeg i gang med at geninstallere. Og så var der noget med at jeg skulle lave et billede eller hvad det hedder, så jeg fremover slipper for at geninstallere??
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 02:11 #45
#31: Siger du, at man skal google enhver fil, inden man downloader den?
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 02:15 #46
Nu fandt jeg sgu min Windows CD, men kan det passe, at der ikke skal bruges en nøgle til den?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 02:23 #47
#45 Hmmm, ja, det vil nok være det næstbedste. Personligt vil jeg slet ikke downloade noget fra sider, jeg ikke mener er sikre.
Og dermed aldrig downloade ulovlige filer/programmer.

#46 Når du geninstallerer, skal du bruge din nøgle, vil jeg da mene.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 02:32 #48
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 04:36 #49
Nu har jeg så geninstalleret - OG ser så, at alle mine filer ligger urørte - men programmer er fjernet. Det har jeg sgu aldrig oplevet.
Er det OK?
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 04:40 #50
Men nu tør jeg jo ikke installere AVG antivirus, før jeg ved, om windows har en antivirus. Hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 04:49 #51
Hmm, nu ved jeg jo ikke hvordan du har geninstalleret.
Det link jeg lagde i #48 omtaler flere muligheder. Hvis det var mig, havde jeg valgt muligheden med at formatere, så jeg vidste at alt "snavs" er væk.
Men hvis problemet er løst på din måde, er det jo ok.

Med hensyn til antivirus. Windows har ikke sin egen antivirus, den har en firewall.
Så der burde ikke være problemer i at installere AVG.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 04:52 #52
Husk også at besøge Windows update.....
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 05:23 #53
Jeg troede også, at jeg havde valgt 'formatteringsmetoden', ved ikke, hvad der gik galt.
Er i fuld gang med update.
Men så er det nu, jeg skal lave et 'billede' eller hvad det hedder?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 06:58 #54
Her er en guide på dansk, der er sikkert mange andre, men det var lige den jeg fandt: http://www.w7h.dk/index.php/916
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 21:59 #55
10 timer varede det.
Gik på dr.dk for at se en gammel udsendelse. FF gik som sædvanlig i stå, og da jeg i stedet gik ind med Chrome, var det slut. ALT gik uendelig langsomt, det tog 6 minutter at komme ind på Experten o.s.v.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 22:05 #56
Og hvad siger en scanning med malwarebytes?
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 22:17 #57
Den hurtige fandt intet. Er i gang med den fuldstændige nu.
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 22:22 #58
#54: Et det 'system image', som du tidligere har anbefalet mig at lave?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 22:30 #59
Nu er det ikke mig der tidligere har anbefalet dig det, da det er et område jeg ved for lidt om. Jeg fandt bare den guide på nettet.
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 22:33 #60
ok
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 22:45 #61
Nu vil den fandme heller ikke installere Windows.
Jeg sætter DVD-en i drevet og slukker maskinen og tænder igen.
Så skulle den vel boote op på DVD-en, men den starter bare almindelig op.
Hvad gør man så???????????
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 23:11 #62
Står dvd-drevet til første startenhed i BIOS?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2012 - 23:12 #63
I manualen kan du se hvordan du kommer i BIOS, ofter er det F2 under opstart.
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 23:20 #64
Og en fuld scanning viste heller ikke noget...
Avatar billede ngr Praktikant
26. september 2012 - 23:22 #65
Og heller ikke flash.
Hvorfor i  alverden opfører den sig så sådan??????
Avatar billede ngr Praktikant
27. september 2012 - 01:28 #66
Så lykkedes det. Men i første omgang efterlod installationen alle mine filer. Prøvede igen og fik muligheden for at formatere C:
Krydser fingre
Avatar billede ngr Praktikant
27. september 2012 - 02:09 #67
Og så akkurat det samme igen, intet fungerer. Hvad helvede skal jeg gøre. Kan det virkelig passe, at jeg er nødt til at købe en ny pc`????????????????????????????
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2012 - 02:42 #68
Tror desværre ikke rigtig jeg kan hjælpe dig videre.
Ved ikke om det kan være driver problemer, er den købt med win7 i sin tid?
Det er desværre ikke noget jeg er så stærk i, håber du får hjælp af en anden.
Avatar billede ngr Praktikant
27. september 2012 - 03:11 #69
Ja, det er den.
Har i øvrigt glemt at installere slimdrivers, som jeg købte sidste uge.
Men nu er den begyndt at fungere ok, uden at jeg aner, hvad jeg har gjort??
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2012 - 03:28 #70
Efter installation er der jo en del opdateringer, måske den har været igang med at installere en af dem i baggrunden?
Nogen af dem venter på en genstart, så der kan godt gå et genstart inden den fuldt opdateret.
Ved ikke om det måske kunne være årsagen?
Jeg har lagt mærke til på min, når den opdaterer, har den godt af at få ro.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 07:26 #71
slimdrivers skal man ikke købe - den er gratis
du mener sikkert driverupdate fra samme side - den koster penge

http://www.driverupdate.net/

det syntes jeg er lidt unødvendigt at smide penge ud på det

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2012 - 21:44 #72
#43 Jeg springer over med point.
Avatar billede ngr Praktikant
30. september 2012 - 14:44 #73
Jeg har flere gange de sidste 3-4 dage villet gå ind og afslutte strengen, sige at nu fungerer det, og takke for vejmands og andres indsats. Men så er lortet brudt sammen igen.
Jeg har geninstalleret Windows 2-3 gange, jeg har kørt CClean, Malware og AVG hver eneste dag, men i den sidste uge har jeg ikke oplevet, at lortet har fungeret mere end ½ dag ad gangen.
Der har været mange perioder - op til en halv dag - hvor det har fungeret næsten upåklageligt, men så pludselig bliver det uendelig langsomt, ja det kører faktisk ikke.
Det gælder både opstart af programmer og brugen af dem, surfing på internet - alt.
Når jeg bruger FireFox, får jeg jævnligt melding om, at FF lægger beslag på en masse hukommelse, og jeg bliver rådet  til at lukke FF ned og starte det igen (!).
Så nu ser jeg kun 3 muligheder:
1. Købe en ny PC.
2. Installere Ubundu og bruge det fremover.
3. Begge dele.
Hvad ville I gøre?
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
30. september 2012 - 14:47 #74
#71: Forleden nat var jeg parat til at betale for hvad som helst, så jeg gav vistnok 300 kr. for et eller andet.
Jeg troede, at jeg betalte for en pro version af slimdrivers, så deb selv kan hente og opdatere alle nye drivere, for sådan som jeg har gjort det, tager det en halv dag at hente/installere dem allesammen, hvis jeg skal genstarte maskinen efter hver installation.
Avatar billede ngr Praktikant
09. oktober 2012 - 22:59 #75
Tak for hjælpen, allesammen - selv om det ikke hjalp :)
Jeg bar lortet over til pc-lager.dk, som testede hardwaren og konstaterede, at der var noget helt galt med køleren. De ville ikke udelukke, at man kunne finde de nødvendige reservedele et sted i Europa, men da maskinen så MEGET brugt indvendig, besluttede jeg at ofre 7.000 på en ny, og det har jeg endnu ikke fortrudt.
Men tak for bidragene.
Mvh