Avatar billede Fistermand Novice
25. september 2012 - 10:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fibernet og Waoo TV

Hvis spørgsmålet ikke falder ind under forum i kategorien diverse/fri debat på Eksperten.dk, trækker jeg mit spørgsmål tilbage.

Ellers er mit spørgsmål:

Jeg bor i et område, hvor vi kan få fibernet via det lokale elselskab  og dermed også Waoo som leverandør af TV signal.

Internetforbindelsen bliver rost for god og stabil. Jeg hører også, at billedkvaliteten skulle være langt bedre via fiber, men nogle klager over udfald i TV-billedet.

Jeg er interesseret i at blive lidt klogere på, om det er klogt at skifte fra parabol TV (Canal Digital) til fibernet TV (Waoo).
Avatar billede kvols Nybegynder
25. september 2012 - 10:40 #1
Min erfaring er at TV signalet er godt, men ikke kører 100% stabilt, samtidig er TV pakkerne i den dyre ende når det er via fiber, sammenlignet med YouSee og parabol.

Jeg har for nyligt stået i præcis samme situation, og valgte at få fiber internet (skide godt!) men TV beholder jeg via parabolen.

Jeg kan ikke udtale mig om hvem der er fejl i de udfald der er på fiber TV, men i mit tilfælde er det via EnergiFyn.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. september 2012 - 10:54 #2
Hej.

  Well, internet via fiber fungerer super her i midtjylland, det er helt sikkert. TV-delen er jeg lidt mere lunken på, da de dels lovede alt andet ved etablering end hvad de siden har leveret, dels er set-top-boksene noget værre juks. Vi fik en Motorola med ca. samme hasithed og elegance som 37 Duplo-klodser i en bunke. Dertil kommer så, at de med mellemrum enten vælger at opdatere, mister forbindelsen til deres bokse eller har andre "sjove" issues. Godt nok ikke så tit nu, som i starten, men jeg er stadig ikke imponeret. Og pris kontra indhold ville jeg nok også have ladet min parabol hænge, havde man vidst dengang hvad man ved i dag.

De bedste hilsner
Avatar billede Fistermand Novice
25. september 2012 - 14:28 #3
Tak for gode indlæg.

Jeg spørger i dette forum fordi jeg sikkert aldrig vil få et nuanceret svar hvis jeg kontakter en udbyder af fiber TV.

Det kan undre mig, at fiber TV tilsyneladende ikke er så stabil. Jeg har haft den "fordum" at netop fibernet TV ville være stabil modsat parabol TV, som dog trods alt henter signal langt ude på en satellit og der kan ske forstyrrelser frem til TV apparatet.

En anden af mine "fordumme" er, at jeg tænker fiber TV behøver ikke at komprimere signalet og dermed burde fiber TV give et bedre billede.

For øjeblikket har jeg parabol TV og Canal digital. Jeg har et - vil jeg mene - godt, nyt kvalitets HD TV. Og HD udsendelserne er heller ikke dårlige. Men jeg synes nok at de almindelige kanaler kunne være bedre. Derfor tænker jeg, om især ukomprimeret almindelig TV kunne blive bedre via fibernet.

Hilsen
Jørgen L.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. september 2012 - 16:56 #4
Hej igen, Jørgen.

  Protokollen, TV flyttes på via fiber er nu også baseret på kompression, dog som regel ret vellykket. Problemet er nok mest administration af de ting, der ligger OMKRING signalet.

De bedste hilsner
Avatar billede Fistermand Novice
10. oktober 2012 - 00:44 #5
Tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. oktober 2012 - 08:27 #6
Øh - jamen selvtak?! Husk lige signalværdien i pointgivningen?
Avatar billede Fistermand Novice
10. oktober 2012 - 09:46 #7
Jeg giver dig gerne point.
Kan du ikke fortælle mig hvordan?
Der kom blot en meddelelse om hvorvidt spørgsmålet var besvaret. Det reagerede jeg på for at lukke spørgsmålet - og har tilsyneladende givet mig selv point.

Hilsen

Jørgen L.