Avatar billede street Nybegynder
09. august 2001 - 22:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart af pc

Jeg kan ikke få gang i en pc med Duron 750 motherboard Soltek Socket efter at den har været flyttet.
Når jeg tænder lyder det som om den går i gang, hardddisk m.m. Men der kommer ikke noget på skærmen og den siger en række ens toner indtil den bliver slukket. Jeg har prøvet at gå ind og trykke kort, stik osv. fast men det hjælper ikke. Jeg kan se at der lyser to røde dioder i de to ender af motherboardet, hvor rammen sidder...Skal de det?
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 22:18 #1
Sammenlign lydene med http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Dobbeltcheck at din CPU sidder ordentligt, og at alle kabler sidder rigtigt.
Avatar billede hite Nybegynder
09. august 2001 - 22:18 #2
prøv at fastgøre processoren igen!
Avatar billede street Nybegynder
09. august 2001 - 22:39 #3
Makse jeg prøvede dit link. Beskrivelsen her passer bedst, så det prøver jeg eller rettere sagt min søn:
\"Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.\"
Avatar billede street Nybegynder
17. august 2001 - 23:19 #4
Det var rammen! Vi fik den byttet under garantien og lagt 64 oveni for 100 kr
Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 23:20 #5
Takker for point. :)