Avatar billede kahouadji Nybegynder
29. september 2012 - 17:02 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

boot windows7

hello,
Jeg har downloadet Windows 8 release preview,men en stor fejl ,har jeg ikke en boot cd, nu ville jeg gerne tilbage til seven .Jeg har deletet w.8 fra min pc og jeg villet gerne installere seven fra min installation cd , men det kunne jeg ikke .jeg har stadigvæk w.8 på min pc trods har jeg slettet den på den rigtig måde , det betyder højre klik på computer administrere, stockage etc...hvordan gøre jeg nu at kommer tilbage på seven.??

HP Pavilion dv6-6102eo Entertainment notebook pc
mvh
Avatar billede deadman Nybegynder
29. september 2012 - 17:27 #1
Kig din manual. Det er en HP så der i står det beskrevet ret præcist hvordan du gør.
Avatar billede kahouadji Nybegynder
29. september 2012 - 18:12 #2
nej ikke nok
Avatar billede Andershoegh Seniormester
29. september 2012 - 20:41 #3
http://www.supergrubdisk.org/

Et  værktøj til at skrive ny mbr også i windows
Avatar billede deadman Nybegynder
29. september 2012 - 21:58 #4
#2
Jo der gør. Kig igen.

Men jeg tror du har slettet partitionen med gendannelses softwaren, og så skal der bestilles cd´ere hos HP.
Maskinen startede også med at bede dig om at tage en backup, så den kan du også bruge.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 22:40 #5
Avatar billede kahouadji Nybegynder
29. september 2012 - 23:44 #6
jeg har slettet w8 partition .om w7 partition (system C.recovery) har jeg stadigvæk gemt i min pc og er 15,8 gb.plus har jeg 4 cd installation. Min pc booter stadigvæk med w8 trods alt har jeg slettet den partition hvor blev donloadet.
Hvordan gøre at min pc booter med w7 og kommer igen til.eller hvor kan jeg finde måske den boot filer i min pc'en hvis er muligt.???
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 08:31 #7
du kan ikke gå tilbage fra win 8 til win 7
det stod der alle steder inden du gik i gang

det er den lange vej du skal

er der recovery på den ?????????
vigtige ting at få at vide

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du skal denne vej ind under advanced og fjerne partition c + den lille 100 mb partition som win 7 opretter auto - der ligger systemfileren og de gamle SKAL væk for ikke at lave ravage

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

men du kan hente win 7 her i disse versioner
det eneste der kræves er at du har den samme versionnummer på din pc
det kan stå bag på eller i bunden af pc

du kan hente win 7 i 32 og 64 bit ultimate her på engelsk som man skifter sprog i via update men den skal være mage til den du havde inde INDEN du lagde win 8 oveni

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

m.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
30. september 2012 - 18:22 #8
hello,
Når jeg klikke paa computer ;system D : recovery 18,5 gb.der er stadigvæk gemt og til win7.
Win8 partition er slettet.den hedderr M . nu eksistere ej.
Jeg har 4cd installation win 7.
Kunne du venligt fortæl mig lille smule præcist hvordan starter jeg ??når du sagde at under advanced og fjerne partition c + den lille 100 mb partition som win 7 opretter auto - der ligger systemfileren og de gamle SKAL væk for ikke at lave ravage
mvh
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 19:40 #9
i det tilfælde skal du bruge din recovery

sådan gøres det i en acer

http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/

det kan være andre taster på din pc men det vises under opstart

kopieret til brug ved cd

Her er en vejledning til hvordan du kører en recovery af maskinen med CD/DVD;

1. - Når du tænder for maskinen skal du trykke på delete tasten på dit tastatur, du skal ikke holde tasten ned du skal blive ved med at trykke på den, det vil sige flere gange i sekundet.

2. - Når du kommer ind i Bios skal du gå ind under det der hedder advanced bios features.

3. - Her skal du gå ned til first boot Device,  trykke Enter og vælge Cd-Rom/DVD.

4. - Tryk på Esc og vælg derefter Save and Exit.

5. - Sæt den bootable cd i cd-rom drevet og genstart computeren.

6. -Maskinen burde starte op fra cd'en - følg guiden på skærmen. Derefter burde alle indstillinger være sat tilbage til fabriksindstillingerne.
Avatar billede deadman Nybegynder
30. september 2012 - 19:56 #10
Avatar billede deadman Nybegynder
30. september 2012 - 19:57 #11
Avatar billede kahouadji Nybegynder
30. september 2012 - 20:25 #12
hello,
det kunne jeg ikke.fordi system kræver BOOTABLE DISK. min pc booter med win8, ikke win7.jeg kender heller ikke win8 bios.jeg ville gerne indstille min pc til fabrikinstillingen. og det har jeg gjørde en gang på win 7.
Avatar billede deadman Nybegynder
30. september 2012 - 20:32 #13
Avatar billede deadman Nybegynder
30. september 2012 - 20:32 #14
Læs dog?
Avatar billede kahouadji Nybegynder
30. september 2012 - 21:38 #15
Jeg har sagde flere gang at min pc booter med win8.ikke win7.That's the question ???? det betyder at win 7 don't exist anymore.Jeg har indstillet win7 en gang til fabrikindstillingen og det har kostet mig mere end en dag at downloade alt etc....
En eksemple. hvis jeg går på start skrive: msconfig , og bagefter boot ,finder jeg kunne win8 ikke win7.normal der skal står det over. det betyder at min pc kører med 2 styrersystem.
Avatar billede deadman Nybegynder
30. september 2012 - 22:45 #16
Brug EasyBCD (Non-commercial): http://neosmart.net/EasyBCD/
Avatar billede kahouadji Nybegynder
30. september 2012 - 23:21 #17
Jeg prøver den i morgen. jeg er fuldstændig mættet-jeg kunne ikke rumme mere-
Avatar billede kahouadji Nybegynder
01. oktober 2012 - 09:32 #18
Jeg ville gerne vide hvordan afskaffe jeg en BOOT CD WIN 7.eller måske ændrer jeg win8 BOOT ( i BIOS ) til at min pc starter med WIN 7..??? eller noget andet trik giver hjælp..man skal vide i forvejen at WIN8 partition er slettet.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 10:39 #19
for det første skal du bruge kommentar når du skriver/opretter eller svarer på spørgsmål

svar er KUN til lukning af dit spørgsmål hvis du ikke opnår noget
hvis du gør det beder du vedkommende lægge et svar du accepterer
så er det på plads

ok

det der er problemet er du har ignoreret advarslen om at du ikke kan gå tilbage fra win 8 til win 7 igen for den fik du da du gjorde det

jeg er slet ikke sikker på du kan  - det ved jeg ikke

du skal gå i bios og starte recovery derinde fra
den sletter hele møllen og genopretter din win 7
men jeg tror ikke du kan

for ikke så længe siden prøvede jeg win 8 og dengang jeg skulle bruge win 7 måtte jeg fjerne partitioner og faktisk starte forfra

se under link #2

http://www.eksperten.dk/spm/959189

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 11:00 #20
det betyder jo ikke at du ikke kan installere win 7 igen
men det kræver måske du har recovery på cd/dvd
du skal måsake også ind og slette alle partitioner via anden hånds tools til samme

det er nok derfor så mange ikke lige bare svarer dig - det er noget følsomt skidt og går ret tit galt derfor

men hvis du ikke har win 7 på recovery kan man ofte skaffe den fra producentens hjemmeside - den vil kunne erhverves for et fast beløb

lad os høre nærmere hvad du finder ud af
så må vi tage den derfra

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 11:06 #21
Avatar billede kahouadji Nybegynder
01. oktober 2012 - 14:21 #22
jeg har 4 cd'en installation til windows 7.og jeg har også 4 sikkerheds DVD'en.jeg ville slettet alt ligesom ny pc fra fabriken. man hvordan gøre jeg?? eller i bios for at ændre stillingen.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 14:51 #23
du skal IKKE bruge svar endnu en gang - brug kommentar

du skal så ændre i bios til at første boot er cd eller dvd
sæt skiven i følg anvisningerne
Avatar billede kahouadji Nybegynder
01. oktober 2012 - 14:59 #24
ok tak , hvordan kom ind i bios paa windows 8, please bare en lille smule forklaring.jeg kender ikke godt den styresystem
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 15:23 #25
det er altså din pc du skal ind i bios på og ændre

under opstart står der hvilken tast du skal trykke på
det kan være delite eller 2 eller hvad ????

du kan se det på skrærmen lige efter opstart
Avatar billede deadman Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:07 #26
Det er en HP. Den står som standard til at boote fra det optiske drev.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 19:13 #27
jo måske hvis ikke det er blevet ændret af bruger eller reperatør

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 17:27 #28
på min hp er det ESC :-) '
www.windows7download.com

32-bit Windows 7 Ultimate x86 ISO

Amazon.com: www.174.129.85.117/data/Windows7Ultimate32bit.iso

64-bit Windows 7 Ultimate x64 ISO

Amazon.com: www.174.129.85.117/data/Windows7Ultimate64bit.iso

32-bit Windows 7 Home Premium x86 ISO

Digital River: www.msft-dnl.digitalrivercontent.net/msvista/pub/X15-65732/X15-65732.iso

64-bit Windows 7 Home Premium x64 ISO

Digital River: www.msft-dnl.digitalrivercontent.net/msvista/pub/X15-65733/X15-65733.iso

32-bit Windows 7 Professional x86 ISO

Digital River: www.msft-dnl.digitalrivercontent.net/msvista/pub/X15-65804/X15-65804.iso

64-bit Windows 7 Professional x64 ISO

Digital River: www.msft-dnl.digitalrivercontent.net/msvista/pub/X15-65805/X15-65805.iso
Avatar billede kahouadji Nybegynder
04. oktober 2012 - 11:16 #29
This page can't be displayed, det kan man ikke åbne den.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 12:22 #30
ved ikke hvad det er du ikke kan åbne
du skal bruge kommentar når du skriver herinde
SVAR ER KUN TIL LUKNING AF SPØGSMÅL

m.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:00 #31
webside adresse til win7
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 14:31 #32
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 17:51 #34
hvd er det lige du vil vise i de 2 image shcack der ligger der

de er tomme

jeg bruger denne her der er meget enkel

http://www.gratisimage.dk/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 17:54 #35
Avatar billede deadman Nybegynder
04. oktober 2012 - 19:50 #36
#34
Jeg kan nu godt se de små billeder der linkes til.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2012 - 00:01 #37
Skriv et indlæg
Kommentar (til forslag)
Svar (til løsninger og pointgivning)

Var denne tråd nyttig for dig?

Tilladte BB-code-tags: fed kursiv understreget link til billede
Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Overvåg denne tråd

Se preview

Opret
Avatar billede deadman Nybegynder
06. oktober 2012 - 20:10 #38
#37

Hvad mener du med det? Vi er ikke tnkelæsere...
Avatar billede kahouadji Nybegynder
07. oktober 2012 - 00:05 #39
jeg fik et svar fra Microsoft :You will have to boot with the install media and repair your bootloader.  You should also have asked this within the Windows 7 section of the Forums instead of the Windows 8 area.  This does not pertain to booting or anything with Windows 8 as you want to remove it from your system.
Hvordan reparere bootloader???
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 07:47 #40
hvad er det du gør
havd er det du vil
skriv mere udførligt

du skal for at gå tilbage fra win 8 slette og oprette ny partition på drev c og fjerne den lille på 100mb som win7 laver

er det der du er??????????

m.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
07. oktober 2012 - 14:53 #41
hej tratmenice,
feh har ændret noget i bios, setup configuration>bootoption til cd, jeg har prøvet medt Installation cd men lykkes ikke.
Jeg forstår ikke precist dit forslag:du skal for at gå tilbage fra win 8 slette og oprette ny partition på drev c og fjerne den lille på 100mb som win7 laver:::
du mener HP_TOOLS (F) paa 99,0 mg.
kan du prøvet at skrive den trin efter trin til at man følge vejen ,
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 15:08 #42
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

sådan gøres det

du vil hav win 7 ind ikke
du har haft win 8 installeret ikke

du skal gå ind under avanceret

denne vej

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

man fjerner den lille partition på 100 mb
den skal væk for der ligger de gamle systemfiler(win 7)
man sletter partition c og opretter en ny i et huk
nu bliver din nyoprettede partition c formateret og er helt ren
sværere er det ikke
win 7 opretter selv den nye lille partition på ca 100 mb(til systemfiler)

ok

'm.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
07. oktober 2012 - 15:17 #43
når jeg har downloadet win8 , jeg har ikke klikket på consumer (advanced ),jeg har klikket paa < upgrade >. det er spørgsmål??
Avatar billede kahouadji Nybegynder
07. oktober 2012 - 15:18 #44
Hvis man formatere computer er der en mulighed til ???
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 07:13 #45
Avatar billede kahouadji Nybegynder
08. oktober 2012 - 12:10 #46
hvad med ISO image ,Or BOOT DISC.???det har jeg ikke .
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 13:44 #47
man højreklikker på iso imaget og brænder det til en cd/dvd

den er så¨bootbar ellers er brændingen ikke korrekt

man kan også bruge andet program til detr alla ultraiso

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

m.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
08. oktober 2012 - 14:20 #48
men jeg har ikke ,det er mit spørgsmål???jeg har downloadet win8 uden at lave en kopi.det har jeg fuldstændig glemt den.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 15:46 #49
hvad er det du vil og med hvad

m.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
08. oktober 2012 - 22:24 #50
jeg ville bare væk fra win8.jeg har prøvet flere gang a installere win7 men det lykkes ikke.
jeg ville gerne have en forslag eller forklaring trin efter trin hvad man gøre at installere win 7 i stedet for.Hvis er muligt
. formatere jeg min pc eller til factory settings.Takker jeg hjertligt for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 07:17 #51
jamen du har den her
billede for billede vist

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du booter op på win 7 og går ind under advanced
fjerner partition c og hvis der ligger en på 100 mb fjerner du også den
du laver nu en partition drev c

nu formaterer den drev c auto og opretter en ny 100 mb til systemfilerne

hvis ikke du har prøvet det før så få en ven til at hjælpe dig
det er ikke svært

m.v.h
Avatar billede kahouadji Nybegynder
09. oktober 2012 - 13:45 #52
hej
Må ikke glem min styresystem er win 8 ikke win7
derfor har jeg problemer .
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 15:22 #53
jamen læs nu det jeg skriver

det er jeg helt klar over at du ikke læste alle advarsler om at du ikke kan fjerne win 8 da du installerede den

jo det kan du ved at starte forfra

du skal fjerne partition c og oprette en ny ved at boote på på win 7 dvd eller cd
gå ind under advanced og fjernbe partition c og oprette en ny på samme størelse

DET ER DEN ENESTE VEJ FOR DIG

det kan ikke nytte noget du blver ved med at skrive det samme - hvis du ikke kan finde ud af det så finde en ven der kan vise dig det
det er ret let

m.v.h
Avatar billede deadman Nybegynder
09. oktober 2012 - 18:59 #54
F11 når du starter maskinen. Gennemfør gendannelsen.
Avatar billede kahouadji Nybegynder
10. oktober 2012 - 17:14 #55
jeg har bootet min pc paa bios .nu jeg er paa vej til ar måske løse probleme
Avatar billede kahouadji Nybegynder
10. oktober 2012 - 20:47 #56
når jeg kommer til velkomme skærmen,en besked : en fejl , installere windows , nu jeg prøve at installere den pa den anden gang .
Avatar billede kahouadji Nybegynder
11. oktober 2012 - 15:53 #57
mere end det F11 virker ikke , jeg er nødt til ,at sende den til HP reparation, det tage bare ca. 2 ugers tid.adventure is finished
Tak for alle har hjulpet til løsningen,hjertligt
Avatar billede kahouadji Nybegynder
13. november 2012 - 13:01 #58
Først der var F11 virker ikke ,når jeg aflevere den til reparation var der netkort også. heldigvis har jeg garanti paa. nu jeg har den tilbage og alt i orden ,og en gang takke jeg alle for hælpen