Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 10:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Døde menuknapper i Excel 2010

Hej
Excel 2010  /  Windows 7
har et mærkeligt problem.
Har en mappe med en masse forskellige regneark.
Åbner Stifinder --> finder mappen --> finder den fil jeg vil have åbnet -->  OK ingen problemer --> skriver noget deri --> vælger vis udskrift --> OK ingen problemer  -->  gemmer den igen under samme navn --> OK ingen problemer.
Starter forfra igen fra Stifinder --> Åbner Stifinder --> finder mappen --> finder den fil jeg vil have åbnet -->  OK ingen problemer --> skriver noget deri --> og nu kommer det mærkelige: jeg kan skrive i regnearket, men kan IKKE ændre skrifttype eller noget som helst. ALLE menuer og faneblade er døde.
Kan gode lukke ned igen (kryds i øverste højre hjørne).
Hvis jeg lukker stifinder + exel ned igen og åbner på ny, kan jeg så igen åbne 1 fil uden problemer.
Filstørrelse ligger på ca. 40 KB
Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 10:48 #1
glemte lige:  jeg har forsøgt at reparere hele Office Pakken.
(MS Office Pro 2010)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 11:11 #2
Er ikke så skrap til Win 7, men det kunne måske tyde på der er noget med ejerskabet af filen der spiller et puds.
Jeg ville dog i den sammenhæng mene du burde blive gjort opmærksom på det.
Får også i min Excel nogle mærkelige spørgsmål om læse og skriverettigheder, selvom jeg kun har en bruger på pc, og at filen er oprettet på den samme pc.
Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 12:40 #3
Jeg har fuld adgang og alle rettigheder til filerne.
Har også prøvet at lave nogle test-filer, men samme problem opstår.
Kan kun have en fil åben af gangen, hvorefter excel og stifinder skal lukkes ned, hvorefter jeg så igen kan åbne 1 (og kun 1) fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 12:53 #4
Måske lidt drastisk, men har du overvejet:
Fjernelse af programmet helt og geninstallation?
Evt med Revo Uninstaller der også fjerner oplysninger i registrering.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 13:09 #5
Fandt lige denne her:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/officesetupdeploy/thread/85970700-c17b-46dc-97fc-db6ec3b6d394/
Du har prøvet at reparere office pakken, men vel ikke med disse ændringer i registreringen?
Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 13:59 #6
alle Excel- og COM -tilføjelsesprogrammer er allerede deaktiveret.
Har IKKE lavet ændringer i Registry.
Heller ikke kørt Microsoft Fixit 50274
Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 14:07 #7
Fixit 50274 løser vel kun startproblemer.
Har ikke problemer med at starte starte Excel 2010. Kun problem med at have flere åben på een gang, hvor den første åbne fil opfører sig helt normalt m.h.t. skrivning og menuer og udskrift o.s.v.  -  2. + 3. osv. fil kan skrives i, men ikke gemme, udskrive, rette typografier (menuer er døde).
Kan heller ikke være et hukommelsesproblem (har min 4 GB ram ledige ud af en total på 8 GB)
Kan det have noget at gøre med at jeg har indsat 2 billeder (Logo) ?
Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 14:13 #8
har lige konstateret at det er billederne (logo) som forårsager problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 14:14 #9
To  logo billeder: Det har jeg ikke nogen anelse om desværre??
Der står under fixit linket:
You can reset the customized user settings automatically.
Det var det jeg bemærkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 14:15 #10
#8 Ok.
Håber du kan rette det til så du får det til at virke.
Jeg er ikke Excel haj desværre, men kender da nogle nogle stykker der måske kunne hjælpe dig
Avatar billede store-morten Ekspert
30. september 2012 - 16:08 #11
jeg kan skrive i regnearket, men kan IKKE ændre skrifttype eller noget som helst. ALLE menuer og faneblade er døde.

Er det også før du "skriver noget deri"?

Ellers prøv at taste "Enter" og derefter ændre skrifttype...osv.
Avatar billede hcma Novice
30. september 2012 - 16:34 #12
Det er både før og efter.
Er sikker på at det er fordi der er indsat et foto (.*jpeg) som dækker over nogle celler.
Avatar billede hcma Novice
07. oktober 2012 - 15:53 #13
Problemet blev ikke løst - men det er konstateret at det er indsatte billede som forårsager problem.
lukker