Avatar billede mr2guru Nybegynder
30. september 2012 - 19:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Asus bærbar bliver ved med at gå ind i Recovery

Hej alle eksperter. Min asus bærbar er her på det seneste blevet rigtig langsom. Så ville lige læse lidt om Recovery. Man skulle trykke F8 under opstart og så fandt jeg ud af det og ville tilbage til windows for at kopier mine filer fra C drev over på D drevet.

Men nu kan den slet ikke starte windows. Men går hertiden ind i Recovery :-,S
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 19:46 #1
din tast til at komme i bios kan være noget andet
men sådan gøres det i acer

http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/

m.v.h
Avatar billede mr2guru Nybegynder
30. september 2012 - 20:04 #2
Hej og tak for svaret. Men skal ikke recover min harddisk. Men have den til at stoppe med at gå ind i det. Selvom man trykker cancel og genstarte bliver den ver med at gå derind.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 21:31 #3
Hvilke filer har du flyttet??
Flytter du filer fra Windows over på andet drev er det jo klart du får startproblemer.
Windows mappen er totalt fredet på c drevet.
Her må du ikke klip kopiere over på anden destination.
Har ikke prøvet dette, men man kunne forsøge at flytte dem tilbage ved hjælp fra Ubunto (live disk), og så prøve om den vil starte igen.
Tror heller ikke at fejlsikret tilstand virker vel (F8 med det samme under opstart)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 21:47 #4
Man kan hente Ubunto her:
http://www.ubuntu.com/download/desktop
Filen brændes på en cd så den bliver bootbar.
Det kan du gøre med ImgBurn.
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Data-CD-DVD-Burning/ImgBurn.shtml
Brug Write image file to disc.
Når disken er lavet skal den sættes i drevet under boot, og du skal vælge at prøve Linux. Når den er loadet op kan du tilgå disken.
Prøv at se om du kan kopiere det du har flyttet tilbage.
Vil cd ikke boote skal du i bios og sætte dvd drev til 1 valg.
Jeg kan ikke love at dette vil virke, men det er i hvert fald  det jeg selv havde forsøgt.
Avatar billede mr2guru Nybegynder
30. september 2012 - 22:47 #5
Hej igen. Jeg har recoverede den bare. Så bare smid et svar.

Desværre lå mit firma regnskab på C drevet, så nu mangler jeg bare et program til at genskabe de gamle filer :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 22:57 #6
Det skal du ikke regne med du kan gøre da disken er blevet overskrevet af gendannelses partitionen.

Man skal ALTID lave backup FØR man gendanner til fabriksindstillinger.
Hvorfor afprøvede du ikke #3 og #4 før du gendannede??
Med Ubunto ville du også kunne have kopieret dine filer ud på andet medie inden du "recovrede"
Vil mene dine filer er tabt på disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 23:15 #7
#5 Kan ikke i min verden forstå at man har et firma regnskab på c-drevet uden at man har en backup af det.
Jeg springer over på point her.
Avatar billede mr2guru Nybegynder
30. september 2012 - 23:17 #8
Nej, det behøves du heller ikke at forstå. Så længe at jeg kan lave det igen på 1-2 timer.

Smid et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2012 - 00:00 #9
hvis ikke treatmenice lægger et svar så gør det selv og luk tråden.
afmelder overvågning af denne tråd.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 07:22 #10
det gør jeg

du kan bruge denne her til recovery af dit regnskab MÅSKE

http://www.piriform.com/recuva

du nå bare lære af det - vi har alle glemt eller gjort noget med de dumme maskiner vi sider bag

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 07:48 #11
dette er et købe program, der er ret godt

http://www.recovermyfiles.com/

http://www.recovermyfiles.com/recovery-checklist.php

men du må ikke rode for meget på drev c

m.v.h
Avatar billede mr2guru Nybegynder
01. oktober 2012 - 08:33 #12
Har hentet Recuva. Men det gør ikke så meget med regnskabet. Det skulle alligevel kigges igennem sidst på året :)

Nu er det mere billeder jeg er ude efter. Har et par screenshots jeg er ude efter.