Avatar billede mr2guru Nybegynder
30. september 2012 - 22:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mistet filer på harddisk efter formatering

Hej Alle

Min Asus bærbar gad ikke, at genstarte og boote op i Windows 7. Den gik heletiden ind i recovery om og om og om igen.

Jeg kunne beholde filerne på mit D-drev. Men desværre lå mit års regnskab for virksomheden på mit C-drev før backup.

Er der en der kan hjælpe mig med et program til at få det excel ark tilbage?
Avatar billede tiger_dk Mester
30. september 2012 - 22:59 #1
Hvis der er ikke er langt noget på D-drevet efter formateringen, er der måske en chance !

prøv at hent det her http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm
30. september 2012 - 23:02 #2
SLUK OMGÅENDE Harddisken !!!
... men pågældende HD bør (SKAL) være som SLAVE i et HELT anden system for at der skal være den mindste chance... (hvilket jeg ikke tror...)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 23:04 #3
Hvorfor pokker afprøvede du så ikke alle de forslag der kom frem i den anden tråd?
Med Ubunto kunne du givetvis have reddet dine filer FØR du "recovrede"
Hvis dit regnskab har ligget på C drevet da du gendannede til fabriksindstillinger, er der en meget lille chance for at det kan gendannes, da filerne sikkert har ligget spredt over hele disken. Og da du nu har gendannet til fabriksindstillinger er denne recovery oartition blevet lagt fra starten af på drevet og har overskrevet disse filer.
De overskrevne filer skal du ikke regne med at kunne gendanne.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 23:06 #4
Og resten af filerne er sikkert ikke intakte, og derfor også ubrugelige.
Må desværre nok sige at du er ude på en næsten umulig opgave
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2012 - 00:14 #5
Men hvis du nu er snydeheldig så kan måske et af nævnte programmer hjælpe dig:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Men som sagt i #2 så skal du ikke installere noget som helst på den disk du vil gendanne på.
Man kan med en sata/ide adapter sætte den til en anden pc og gendanne derfra.
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CIm9jIip3rICFe4vmAodrQEAVA
eller dockingstation:
http://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/DELTACO-SI-7908US-USB-Harddrive-Dock-425290.html
Du skal dog lige tjekke hvilken disktype du har.

Din chance er dog stadig meget lille vil jeg sige
Avatar billede mr2guru Nybegynder
01. oktober 2012 - 08:20 #6
tiger_dk alle filer jeg havde på D-drevet var der ikke sket noget ved.
Men nu mit C-drev. Jeg fik engang et program af en ven, som hed "get data back". Men kan se at det koster nu.

Så kunne den gå ind og gennemsøge C-drevet og finde et par filer.

Kan nogen af de pogrammer i har linket overstående det?
Avatar billede mr2guru Nybegynder
01. oktober 2012 - 09:06 #7
Så fandt jeg de 2 screenshots i min gmail :D

Så må jeg lige se om nogen af de programmer kan finde mit regnskab, hvis ikke må jeg lige bruge de 2 timer på at lave det igen :)

Smid et svar.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. oktober 2012 - 09:28 #8
svar...
Avatar billede tiger_dk Mester
01. oktober 2012 - 09:28 #9
ups...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2012 - 10:24 #10
svar
Avatar billede mr2guru Nybegynder
01. oktober 2012 - 11:06 #11
Jeg fandt frem til de filer. Excel og Word filer via Recuva.

Men den kan ikke åbne den. Den siger: http://s14.postimage.org/zckproui7/Unavngivet.jpg
Avatar billede mr2guru Nybegynder
01. oktober 2012 - 11:24 #12
Jeg har også prøvet GetDataBack for NTFS, men der siger den: http://s11.postimage.org/6aoj4heyp/image.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2012 - 18:59 #13
UAC Kan du deaktivere i kontrolpanelet ved at trække skyderen helt ned.
Prøv det, og se så om den kan åbne filen.
Nu da det foregår fra anden pc kan der også være noget med ejerskabet af filen der skal være styr på.
Recuva finder kun en delvis fil vil jeg tro, derfor den meddelelse du får.
Avatar billede mr2guru Nybegynder
01. oktober 2012 - 21:16 #14
Hvad betyder: UAC Kan du deaktivere i kontrolpanelet ved at trække skyderen helt ned?
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
02. oktober 2012 - 08:05 #15
Jeg er ikke nogen Vista-haj, så kan ikke lige sige, hvad du skal gøre med den fil. Hvis du ikke får løst dine problemer, så er du velkommen til at sende den til mit firma http://www.disk-doktoren.dk . Vi har no cure no pay, så finder vi ikke dine filer, så betaler du kun for at få sendt din harddisk retur.
Avatar billede mr2guru Nybegynder
04. oktober 2012 - 11:10 #16
Det prøver jeg lige :)
Avatar billede mads375 Juniormester
03. juli 2013 - 16:02 #17
lukketid?
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juli 2013 - 16:44 #18
Hvad sker der lige er ? har du fået de diverse filer tilbage !