Avatar billede oppes Seniormester
01. oktober 2012 - 19:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win8

Har win Vista- 32, vil prøve win 8. Hvordan går jeg igang!?
Avatar billede chalde Seniormester
01. oktober 2012 - 19:26 #1
Du kan hente en evalueringsudgave her: http://technet.microsoft.com/en-US/evalcenter/hh699156.aspx?ocid=wc-mscom-ent

Vær opmærksom på at det er Windows 8 Enterprise, så ikke alle funktioner vil være tilgængelige i andre versioner.
Ligeledes kan det muligvis kræve en reinstallation hvis du ønsker en anden version.
Husk backup. Sørg for ikke at overskrive eventuelle gendannelsespartitioner medmindre du har genetableringsmedier til Vista.
Dualboot er også en mulighed, men dette kan naturligvis også ende galt.
Avatar billede oppes Seniormester
01. oktober 2012 - 19:35 #2
Kan jeg så hente filen med komputer nr. 2 ( win 7-649 og brænde den på dvd og så bruge dvd' n på vista komputeren.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 19:42 #3
som #1 skriver
DU KAN IKKE GÅ TILBAGE TIL WIN 7 uden en geninstalering
hvis du fortryder
du kan også komme ud for at den skal telefonisk aktiveres
du kan også komme ud for at du skal fjerne partitioner og oprettepå ny
kan du klare alt det så er den fin

som allerede skrevet

win 8 udkommer 26 oktober - det er lidt sent du går i gang

systemet er det samme som i de andre styresytemer

her hentr du en iso fil du brænder som en bootbar cd/dvd og den starter du op på eller kører den direkte henover win 7 - det er også en mulighed

win 8 kører perfekt men man skal altså lige vænne sig til dens METRO - det bliver du rigtig olm på
men det kan slås fra sådan her

http://www.makeuseof.com/tag/quickly-easily-disable-metro-user-interface-windows-8/

man kan sige hvorofr så bruge win 8 når den ligner win 7 efter det tiltag
grundopbygningen er anderleddes derfor kan du ikke gå tilbage

så det er ttake or leave it

m.v.h
Avatar billede chalde Seniormester
01. oktober 2012 - 19:43 #4
Ja. Hvis du har en USB-nøgle på 4gb eller større kan du også bruge: http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 19:43 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2012 - 20:00 #6
win8 kører fint på en virtualbox - og der kan du bare slette den efter test, din pc tager ikke skade af det - ingen data tabes på din vista.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. oktober 2012 - 20:30 #7
#6 Claes57
Ja jeg har også tidligere brugt Virtual box til W8
Jeg har nu i 2-3 måneder brugt en svagt bestykket bærbar, og bruger den i øjeblikket på arbejdet for at se hvordan den arbejder.
Jeg har så installeret Classic Shell på den så jeg har en start menu, da den bærbare ikke har touch skærm på.

Og jeg er blevet overbevist, W8 er værd at satse på også uden touch men så med Classic shell på.
Jeg har en 21.5 Touch skærm, og der reagerer W8 med det samme når jeg skriver Kinesisk, de tidligere Windows versioner kunne ikke bruges på grund af den langsomme reaktions tid.

W8 er hurtig og bruger minimalt med ressourcer i forhold til tidligere Windows versioner incl. W7

Så hvis prisen er rigtig og det er muligt så opdaterer jeg nogle af mine eksisterende licenser, 2 Vista Business og 1 XP Pro

Jeg har så stadig 3 XP pro, 2 W7 Ultimate og 1 W7 Pro
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. oktober 2012 - 20:31 #8
Classic Shell kan hentes her.
http://classicshell.sourceforge.net/
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2012 - 20:58 #9
og du er ikke ansat i m$ - hvorfor installerer du classic shell? er det ikke nok bare at slå metro fra (den vej ville jeg tage).
Hvor mange bærbare og stationære har en rør-mig skærm pt? Der er ingen grund til at opgradere fra w7 til w8 for disse brugere.

Som det ser ud, så kan xp og vista ikke opgraderes til w8 til en billig penge, så du vælger selv. Og hvis du vil have en skærm med fedt-fingre på, så dig om det - jeg vil selv hellere kunne læse det, der står.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. oktober 2012 - 22:31 #10
Mej jeg er ikke ansat i MS, og de Bill er heller ikke min gud :)
Men jeg har ladet tvivlen komme MS til gode, og det har overrasket positivt, for jeg var meget negativ.

Det er ikke nok at slå Metro fra, da jeg mangler min Start menu.
Der er så en del indstillinger på Classic Shell der ikke bare tilgængelig på W8
Det jeg godt kan lide ved W8 er at den i sin funktion virker mere færdig og tunet end selv mit ellers favorit system W7
Den bruger langt færre resurser og kører mere glat.

Nu har jeg en bærbar HP Pavillion TX1270oe den er fra 2007
Den har touch skærm.
Jeg har haft den med til Kina 3 gange senest i år januar og februar
Men efter 14 dage ville den ikke mere, så jeg måtte købe en ny, der nede, bare en billig der skulle holde til jeg kom til DK igen der købte jeg så den jeg nu har W8 på men uden touch.

Så har jeg min 21.5" skærm med touch.
Jeg bruger/brugte mine touch skærme til at skrive Kinesisk, det har ikke været muligt med andre versioner af Windows, da de reagerer for langsomt, hvis jeg skriver et tegn som 我 jeg-Mig
tog det evigheder fordi hver gang man slap skærmen skulle den først i gang igen inden den næse streg kunne skrives.
Det svarer til at to trediedele af bogstaverne ikke kom med når man skriver på Dansk.
"Denne sætning er handikappet"
ville blive til
"Dnsngraipt"
Det er ikke helt overdrevet, på Kinesisk ville det blive ligeså forkert.

Men W8 er det øjeblikkelig respons, som at skrive med begge hænder og alt kommer med.

Jeg har ikke haft flere problemer med fingeraftryk end på andre skærme. Det er et overdrevet spøgelse, der hersker.

Jeg er heller ikke sikker, på om der er en opgradering til lavere pris, men da jeg ikke bruger Vista og den ene XP så er enhver reduktion af prisen velkommen.

Så sammenfattet angående W8, så er det faktisk en forbedring i forhold til tidligere versioner, men Classic Shell bør absolut være på, for savnet af startknappen er der trods alt.
Man behøver ikke at bruge metro, der et er jo frivilligt (endnu)
Avatar billede oppes Seniormester
02. oktober 2012 - 01:14 #11
Ok, har hentet win8 -64 på usb nøgle, hvad gør jeg så for at prøve win 8 ?
Avatar billede oppes Seniormester
04. oktober 2012 - 11:20 #13
Tak for hjælpen , jeg venter med at prøve ( er alt for indviklet) , snart kommer det på markedet! Men hvordan giver jeg points?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 12:14 #14
det gør du ved at bede vedkommende lægge et svar

det svar accepterer du så er det lukket

muligheden at du kan lægge som svar er kun for at du hvis du ikke opnåede noget kan lukke spørgsmålet

aner ikke om det er mig men hvis der flere venter du på dem og accepterer flere

eller skriv hvem du vil have der skal lægge et svar
husk det er dig der bestemmer hvem der skal have point
m.v.h