Avatar billede blankigen Nybegynder
08. oktober 2012 - 16:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Router til mobilmodem

Hej

Jeg overvejer at anskaffe et mobilt bredbånd, hvor man kan benytte en router.

Jeg kan se, at telia netop har denne type løsninger, men jeg er mere  interesseret i produkter fra TDC.

Har TDC løsninger med mobil-modem og router, eller har du erfaring med at sætte en router til et mobil modem fra TDC ?

Jeg har ikke brug for trådløstnetværk som sådan, så det passer mig fint hvis routeren anvender de gode gamle netværksstik (RJ45).
Avatar billede thov Forsker
08. oktober 2012 - 16:30 #1
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 16:45 #2
hvis du vælger tdc er der router med efter ønske
de trådløse har internet sik også
du kan også vælge den løsning at få det via tv stikket

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_bb20

fra yousee via tv stik

http://yousee.dk/bredbaand?cid=353&s_kwcid=TC|7261|yousee%20adsl||S||19333488166&gclid=CJ7x5p7U8bICFQu7zAodtAMA2w

m.v.h
Avatar billede blankigen Nybegynder
08. oktober 2012 - 19:51 #3
Hej thov.
Har du afprøvet routeren ? Der er nogle kommentarer til produktet som ikke lyder opmuntrende.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
08. oktober 2012 - 20:23 #4
se om du kan finde en d-link dir 635, har selv haft sådan en og den var nem at sætte op og kørte mildest talt hamrende stabilt..
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2012 - 20:34 #5
jeg er så på telia - og har en dovado router.
http://www.dovado.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13&Itemid=20
der er bare det 'sjove' ved den, at trådløs til pc er ½ hastighed af kablet - men ellers virker den fint.
Avatar billede thov Forsker
09. oktober 2012 - 00:23 #6
@blankigen, nej Jensen routeren kender jeg ikke, men ser den af og til foreslået i trådene.

Selv har jeg to af typen - et ZYxEL fejlkøb og en Aztech (fra England).

Aztech'en virker fint med to forskellige Huawei dongler, hvor ZYxEL routeren, med stort besvær, kom til at køre med den ene dongle.
Avatar billede blankigen Nybegynder
09. oktober 2012 - 21:35 #7
Hej pretttyfly

Er d-link dir 635 ikke 3G ? Jeg må heller kigge efter 4G.
Avatar billede thov Forsker
09. oktober 2012 - 23:01 #8
D-link Dir 635 er en helt alm. router, uden USB tilslutning af dongler med mobilt netværk, så den er hverken 3G eller 4G.

Så anskaf først 3G/4G donglen, før du finder routeren til den, for de skal kunne bruges sammen.
Avatar billede blankigen Nybegynder
12. november 2012 - 11:28 #9
Tak for hjælpen. Smid nogle svar så får I nogle points.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2012 - 12:27 #10
svar ???????????