Avatar billede cromagx Nybegynder
09. oktober 2012 - 10:33 Der er 4 kommentarer

Er ASUS hurtigere end Lenovo? Godt råd før køb.

Hejsa

Jeg har igennem 3 år haft en Lenovo T500, men den er blevet lidt "tung i røven", og nu kunne jeg godt tænke mig en ny, hurtigere og også lidt pænere bærbar.

Jeg har kig på denne : ASUS Zenbook UX31A

http://www.idg.no/pcworld/article250863.ece

Men jeg er i tvivl om, hvorvidt den overhovedet er hurtigere, end min nuværende Lenovo?

Min Lenovo har Processor: Intel Core 2 Duo T9600 (2.80GHz, 1066MHz FSB, 6MB Cache)

Den nye ASUS ser ud til at have Intel Core i7 (3. gen) 3517U.

Jeg ved ikke nok om det til at forstå forskellen.

Håber, at nogen kender svaret.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2012 - 11:22 #1
i7 er langt hurtigere (der er 4 kerner i cpuen, hvor du har 2 nu)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 13:10 #2
#1 4 kerner versus 2 kerner. Da jeg gik fra 2 til 4 kerner, kunne jeg ikke mærke nogen forskel. Afhænger en eventuel fordel ved 4 kerner ikke af hvor meget man har gang i samtidig?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2012 - 13:25 #3
den er langt hurtigere - og der er jo også ssd-harddisk (dvs ikke de gamle med roterende skive og læsearm).

Men du har noget ret - internettet bliver ikke hurtigere, og du taster/læser/tænker ikke hurtigere - så den reelle arbejdshastighed er tæt på hvad du har nu.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 13:35 #4
Ok jeg bruger mest pcén til internet og video. Men ssd disk jo det kunne jeg godt tænke mig.