Avatar billede ngr Praktikant
10. oktober 2012 - 00:48 Der er 1 løsning

Kan ikke åbne RAW - NEF filer

Har fået ny pc og installeret CS3, og når jeg med Bridge vil åbne en RAW fil, får jeg - som tidligere - meldingen "could not complete your request because it is not the right kind of document"
Har så skiftet den fil ud, som driller (se nedenfor), men det hjælper ikke.
Hvad gør jeg så??

Download Adobe Camera Raw Plug-In 4.1.1

Here are the directions I followed to install the Adobe Camera Raw Plug-In 4.1.1:

To install with Adobe Creative Suite 3 or Photoshop CS3:
1. Exit Photoshop CS3.
2. Open My Computer.
3. Double-click Local Disk (C:).
4. Navigate to: c:\Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats
5. Move the existing Camera Raw.8bi plug-in to another location (for example, a new folder on your desktop). Ensure you keep this version in case you need to revert back.
6. Copy the Camera Raw plug-in, Camera Raw.8bi, from the download into the same folder as in step 4.
7. Launch Photoshop CS3 or Adobe Bridge.

Note: If generic camera thumbnails appear in Adobe Bridge, follow these steps:

1. Check to make sure the plug-in was installed in the correct directory in step 4 above.
2. Start Bridge.
3. Choose Tools > Cache > Purge Central Cache.

OK. Now, I can open the .CR2 Raw files in Adobe Photoshop CS3.
Avatar billede ngr Praktikant
29. december 2012 - 16:11 #1
x