Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. oktober 2012 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop

Hej alle,

Hvordan søger man for at en bruger KUN har adgang til det der er på skrivebordet, når de har logget på med deres brugernavn på Remote Desktop på MS server 2003
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 15:48 #1
Kan det ikke klares med NTFS-rettighederne? Altså fjerne læserettighederne fra alt andet end hans eget skrivebord. Nok nemmest hvis han ikke behøver at være medlem af gruppen "All users"  på serveren.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. oktober 2012 - 15:50 #2
joo måske, kan du fortælle mig hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 16:26 #3
OK - det var en ordentlig mundfuld :-)
Hvis du ikke tidligere har arbejdet med brugerens adgang og rettigheder i Windows, er der lang vej hjem.
Start evt. med at Google "setting ntfs permissions".
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. oktober 2012 - 17:40 #4
ok, jeg lukker igen
Avatar billede serverservice Praktikant
11. oktober 2012 - 16:16 #5
Du skal anvende din server som terminal server i applikation mode og kan på den måde styre hvad folk skal have adgang til -.

Det kræver 2003 st. med terminal licenser - og du finder en masse ved at søge på Terminal licensing apllication mode osv.

Alternativt kan det godt gøres som e-jensen skriver men er en "molbo løsning" fordi det netop er hvad app mode er beregnet til i Terminal server.

Alternativt kan du anvende Terminal services profile under brugerkontoen afhængigt af hvad du vil opnå. ..