Avatar billede jacl Praktikant
10. oktober 2012 - 17:41 Der er 4 kommentarer

sort skærm på bærbar når den er sat til strømforsyning

Jeg har en Acer Aspire 5810TG der efter en genstart nu går i sort skærm når jeg sætter laderen (strømforsyningen) til, taager jeg den ud igen er der stadig sort skærm. Tager jeg stikket ud og klapper skærmen ned s den går i dvale kan jeg få billede igen ved at starte den op fra dvale uden stræm på. Så det er kun når den "lader" den går i sort. Jeg har prøvet at lave en genoprettelse, ingen effekt. har ladet den lade en hel nat, igen effekt. Har ladet den været slukket en hel nat, ingen effekt. Det eneste jeg ikke har prøvet er en ny strømforsyning, men er det det der er problemet? for den virkede fint for nogle dage siden med denne strømforsyning. Er ved at være træt af kun at kunne bruge den 4 timer om dagen.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. oktober 2012 - 17:57 #1
Prøv og sæt til en anden strømstyringsplan og se om der er forskel.
Prøv og knap knapperne til at skrue op og ned for lyset og der hvor man vælger ekstern skærm.

På min er det Fn + op/ned.
og Fn + F4.

Det kan være den på en eller anden måde er sat til ekstern skærm når strømmen er sat til.
Har du set et stik i til en ekstern skærm ? Måske et HDMI stik eller ligende.
Prøv og tag det ud.
Avatar billede jacl Praktikant
10. oktober 2012 - 18:57 #2
har prøvet et hele, undtagen en anden strømforsyning, ingen ændring. :(
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. oktober 2012 - 20:34 #3
Prøv og sluk computern også sæt strøm til og start op og se om du kan komme ind i BIOS eller om skærmen er sort helt fra start.
Avatar billede jacl Praktikant
11. oktober 2012 - 17:49 #4
Det er først efter windows logoet og ca 5 sek efter skrivebordet er kommet frem at den går i sort. indtil da virker det fint.