Avatar billede GKHerping Nybegynder
11. oktober 2012 - 04:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Byg selv bærbar

Hej :)

Jeg sidder og tænker på at prøve selv at bygge min næste bærbar.
Har nogle krav:
Skal kunne trække rimelig store spil
Køre på Windows Home Premium el. bedre
Skærmstørrelse på 15-16"
Bruge uden strømforsyning i mere en 3 timer
Ikke noget med HP

1. Hvor svært er det at bygge en bærbar?

2. Hvad skal der i den?
(Optisk drev, +500GB, HDMI, mindst 3USB, Wi-fi)

3. Hvor køber man delene?
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. oktober 2012 - 09:04 #1
Byg selv fra bunden ?? eller bygge vidre ud fra en i forvejen konfigureret PC??

hvis det er det sidste vil jeg anbefale www.mm-vision.dk, fordelen ved dem er de også har en fysisk butik
Avatar billede GKHerping Nybegynder
11. oktober 2012 - 09:35 #2
Hvad vil det sige at den er konfigueret?
Jeg vil forvente at det ydre er lavet og jeg kun skal putte det indre ind
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2012 - 10:10 #3
konfigueret - dvs. at de selv har sat grafikkort, ram, cpu i - du kan så bygge vidre på den, hvis du gerne have andre ting i, altså via siden, så de sætter tingene i !
Avatar billede GKHerping Nybegynder
11. oktober 2012 - 10:44 #4
Så er svaret et nej
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. oktober 2012 - 16:04 #5
jeg vil stadig anbefale at finde en på www.mm-vision.dk der er der også en mulighed for at skifte de dele ud du gerne vil opgraderer
Avatar billede GKHerping Nybegynder
11. oktober 2012 - 23:06 #6
okay, men kan man selv bygge en bærbar og hvor svært er det?
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. oktober 2012 - 11:06 #7
hvis du kan finde bundkort skærm og alt det andet så er det let nok men opgaven er igen hvis du kan finde det som løsdele koster det vel 5 gange en færdiglavet maskine du selv har ændret lidt på hos en forhandler
Avatar billede GKHerping Nybegynder
12. oktober 2012 - 11:18 #8
Okay så det kan ikke betales at bygge egen bærbar?
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. oktober 2012 - 12:44 #9
tidsmessig og økonomisk nej det kan det ikke, men derfor ville du stadig kunne vælge en maskine hos en forhandler og få skiftet dele som ram hdd og evt optisk drev i maskinen så den passer til de ønkser og behov du har
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2012 - 17:40 #10
Det med at samle en bærbare fra bunden, det har jeg dog ingen erfaringer med. Men at kan gøre det selv fra bunden, det skal ikke undre mig, at det kan lade sig gøre. Men de komponenter der skal i en bærbare er jo meget små lille i forhold til dem i en stationær, og om det kan betalte sig at samle en selv fra bunden, tror jeg seriøst ikke det kan betalte sig. Men det er jo ikke mig der skal bestemme det !

How (And Why) To Build Your Own Laptop
http://www.tomsguide.com/us/diy-laptop-whitebook,review-1286.html
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2012 - 17:41 #11
her virker linket kortlink.dk/tomsguide/bhym
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2012 - 17:41 #12
Avatar billede GKHerping Nybegynder
13. oktober 2012 - 01:11 #13
tiger_dk du har givet mig det jeg ledte efter mest præcis så smid et svar :) - og tak for hjælpen
Avatar billede tiger_dk Mester
13. oktober 2012 - 12:35 #14
Velbekomme ! held og lykke med at samle en, kunne da godt tænke mig at se det færdig resultat engang !
Avatar billede tiger_dk Mester
13. oktober 2012 - 13:02 #15
Avatar billede GKHerping Nybegynder
14. oktober 2012 - 07:44 #16
Lige en ting mere. Hvor køber man delene og hvad hedder en barbone/barebook på dansk? :)
Avatar billede tiger_dk Mester
14. oktober 2012 - 18:51 #17
Avatar billede tiger_dk Mester
14. oktober 2012 - 18:56 #18
Avatar billede tiger_dk Mester
14. oktober 2012 - 18:58 #19
her er adressen http://produkt-guiden.dk/ på den i youtube videoen