Avatar billede Futtexb Nybegynder
11. oktober 2012 - 17:20 Der er 8 kommentarer

Highlight start og slut tag

Hej Eksperter!

Jeg har netop fået Adobe Dreamweaver. Dog kunne jeg godt tænke mig, at hvis man trykkede på et start-tag, f.eks. <div>, at <div> og </div> blev highlighted sammen, så man kan se, hvilke div's, der hører sammen.

Er der nogle som ved, hvordan man slår dette til/ved om det er muligt?
Avatar billede ntholm Nybegynder
14. oktober 2012 - 15:10 #1
ehm.. Hvilket program bruger du? notepad?

Hvis du henter et udviklingsværktøj som "Notepad++" eller Dreamweaver - så skulle det gerne gøre det du efterspørger.
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2012 - 15:36 #2
<ole>

@ntholm: Da spørgsmålet er stillet under DreamWeaver, er det næppe for friskt at formode, brugerens editor er en ... DreamWeaver  *o)

@Futtexb: Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Er det kode-view eller design-view, du taler om? I design-view danner DW jo i hvertfald 'kasser' rundt om alle DIV, så man kan se, hvad der hører med til dem

/mvh
</bole>
Avatar billede Futtexb Nybegynder
19. oktober 2012 - 16:17 #3
Det jeg mener er, at hvis vi antager at følgende står som kode:

<div class="1">
    <div class="2"></div>
</div>

.. så hvis man markerer div'en med class="1", så vil den bliver
highlighted og også sluttagget i bunden. Dvs. så man kan se, hvilke
div's der hører sammen. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2012 - 16:32 #4
"Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Er det kode-view eller design-view, du taler om?" lød spørgsmålet  *o)

Du skriver, at du markerer DIV'et. Hvor/hvordan gør du det? Der er mange måder at bruge DW på, så du er nødt til at være mere specifik
Avatar billede Futtexb Nybegynder
20. oktober 2012 - 11:08 #5
Det er inde, hvor du kun ser "Code" og ikke noget med design, kun ren kode. Når du så trykker, med musen, på f.eks. det øverste div, så bliver det highlighted med grønt. Nu er det øverste div-tag "markeret" og highlighted. Så kunne jeg godt tænke mig, at slut-tagget på det pågældende div også bliver highlighted på samme måde, så man kan se, hvilke div-tags der hører sammen.

Håber det hjalp på forståelsen :-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2012 - 16:35 #6
Det har du ikke umiddelbar mulighed for at sætte DW op til. Til gengæld kan du - når du har sat cursoren i et element - vælge elementet i 'DOM-stien' i bunden af editor vinduet.

Stien kan f.eks. se sådan ud:

<body> <div#wrapper> <fieldset> <legend>

- hvis du sætter cursoren i et LEGEND element. Prøv at finde den og klik på et 'tag'  =)
Avatar billede Futtexb Nybegynder
28. oktober 2012 - 19:22 #7
Okay, mange tak.

Kender I nogle andre programmer i samme retning, som har en sådanne funktion?
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2012 - 19:37 #8
Det, tvivler jeg på, eksisterer. Det ville de fleste nok finde et uudholdeligt, konstant farveflimmer at arbejde med. Formodentlig er det derfor, de har lavet en 'mindre larmende' måde at vise det samme på  =)