Avatar billede JTPUK Nybegynder
12. oktober 2012 - 13:18 Der er 2 kommentarer

Access2007

Hej, jeg sidder med access2007 og der er en funktion/ordre som jeg ikke ved hvordan jeg får.
Min database er om mine hobby 3d kort.
I databasen jeg har at kortets varenr. er min ID.
Jeg har en knap som jeg kan trykke på om kortet er solgt. Når denne knap viser at kortet er solgt kan varenr. godt bruges igen, hvordan gør jeg det?
Også har jeg et problem med at kunne søge efter et bestemt slags kort, fx: barnedåb. Hvordan sætter jeg dem i emner?

Håber der er nogle kloge Access folk der ude...

:-)
Avatar billede finb Ekspert
12. oktober 2012 - 16:09 #1
Det lyder som om du kan nøjes med Excel,
hvor du kan genbruge "kort-nr",
i modsætning til Access´ unikke IDs
Avatar billede JTPUK Nybegynder
12. oktober 2012 - 16:24 #2
Jeg har også billeder på. Så er access ikke bedre?