Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2012 - 13:38 Der er 4 kommentarer

Statistisk spørgsmål

Hej

Jeg står og skal skrive en bachelor opgave og behøver noget statistik på observationer.

Jeg har en virksomhed hvor jeg har observeret alle aktiviteter over 30 dage. disse aktiviteter "kan indeles i 8 forskellige Grupper" (logistik, opgaver osv), hver aktivitet varer et hvis antal minutter. Mit spørgsmål er hvad sandsynligheden er for  disse aktiviteter og deres varighed fortsætter/gentages? Nogen ide om hvordan man skal opsætte dette eller hvilken "metode! man skal bruge? jeg skal finde ud af sikkerheden/ sandsynligheden /forecast, for at de gentager sig ud fra disse data'er

jeg har 300 observationer.kan inddeles i 8 grupper. fx "logistik, 30 min - papir arbejde, 45 min" osv (300 stk.)

På forhånd tak!
12. oktober 2012 - 18:49 #1
HEJ

Er du bekendt med statistikkens begreber:

(gennensnit, median, 1. og 3. kvartil,  spredning, geometrisk gennemsnit og alle de andre og sandsynlighedsregning, stokastisk - og deterministisk variable mv...  ) ?

Dette spm fordi det kan være lidt svært at forstå hvis begreberne bare bruges i dialogen (uden der er en forståelse af hvad begreberne rent faktisk dækker).

KRISTIAN
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
12. oktober 2012 - 19:14 #2
Jeg vil mene, at du kan benytte logaritmisk "rentes regning" til at beregne sandsynligheden. Des flere gange det er sket, des højere sandsynlighed for at det sker igen.

Emrm men må indrømme, jeg er lidt i tvivl om hvad du helt nøjagtigt skal beregne.

Er det sandsynligheden for hvilken type opgave, der kommer ind som ordre næste gang ?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2012 - 19:29 #3
Ja det er jeg, kan bare ikke finde ud af hvilket "program eller metode" jeg skal bruge kan godt aflæse resultater men kan ikke få dem frem :)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2012 - 20:25 #4
Ja det er jeg, kan bare ikke finde ud af hvilket "program eller metode" jeg skal bruge kan godt aflæse resultater men kan ikke få dem frem :)