Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
13. oktober 2012 - 17:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TV - Surround sound sæt.

Hej experter!
Jeg har et LG fladskærm og et LG surround sound sæt, problemet er at jeg nu har det koblet samme via scart stik, dette betyder at jeg ikke kan bruge surround sættet når jeg skifter til min ps3 eller andre externe kilder. Jeg har ikke mulighed for at koble det sammen med et digitalt optisk kabel, da der ikke er spdan et stik i surround sættet.

Der AUX stik og scart stik i surround sound sættet, men jeg er ikke sikker på om der er AUX i tv'et, da det ser ud til at være inputs og ikke outputs... De stik der er i tv'et er et digitalt optisk output, et output til hovedtelefoner, og at "AV1" stik, som er en slags ny form for scart stik hvor der er en omformer med til at kunne koble et scart stik til.

Derfor er spørgsmålet om der er andre muligheder for at kunne koble det sammen så jeg også kan få lyden ud af surround sound sættet når jeg bruger eksterne kilder, og hvilke?

Takker på forhånd!
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
13. oktober 2012 - 17:18 #1
Jeg har hørt noget om at der skulle findes en omformer fra AUX stikkene i surround sound sættet til det optiske stik i tv'et. Er det korrekt, og vigtigere, fungerer det?
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
12. november 2012 - 16:46 #2
Lukker