Avatar billede Mikker Praktikant
17. oktober 2012 - 09:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mobiludvikling - Hent app

Kære eksperter

Jeg efterlyser en løsning (eller referencer) til flg. problemstilling:

Når man tilgår vores hjemmeside på en smartphone, så skal man redirectes til en mobil-venlig side som giver mulighed for at hente vores app. Li'som når man tilgår www.linkedin.com på mobilen.
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2012 - 09:45 #1
Har du/i overvejet en responsive løsning i stedet?
Avatar billede Mikker Praktikant
17. oktober 2012 - 10:54 #2
Kan du uddybe? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2012 - 11:14 #3
Du tester vel paa User-Agent i request header og redirecter hvis du mener det er en mobil.
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2012 - 11:28 #4
Med et responsive webdesign har du kun én side men vha CSS tilpasser du den til forskellige enheder ved fx at flytte rundt på eller vise og skjule elementer.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2012 - 11:46 #5
RWD er super hot idag.

Jeg er dog ikke overbevist om at det vil vaere ligesaa hot om 5 aar.
Avatar billede Mikker Praktikant
17. oktober 2012 - 11:48 #6
Det vil jeg kigge lidt nærmere på.

Kender i nogle referencer til best practices eller eksempler? Hvordan laver jeg f.eks. en knap direkte til App'en i AppStore eller Google Play?

Har i nogen forslag til hvad jeg kan google efter for at finde sider om emnet?
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2012 - 19:12 #7
@arne_v enig, men der er også kommet nyere versioner af PHP og .NET men det forhindrer ikke folk i at udvikle i dem og de fleste hjemmesider vil alligevel være opdateret om 5 år. Om RWD er relevant skal selvfølgelig vurderes fra den ene opgave til den anden, men det er også masser af fælder ved at lave en dedikeret mobil hjemmeside (fx er det ikke alle der tager højde for DC).

@miclyk Hvad taler du om nu? En hjemmeside eller en App?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2012 - 19:05 #8
Det var nu ikke nye versioner jeg taenkte paa, men snarere at folk kunne blive fanget i noget forfaerdeligt rodet kode.
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2012 - 23:07 #9
Min tanke var nu også bare at sige at alting udvikler sig så skal man hele tiden tage højde for hvad der er eller ikke er om 3 eller 5 år når vi ingen vegne (:
Avatar billede Mikker Praktikant
02. november 2012 - 13:03 #10
Jeg har nu lavet en ganske fin side i ren CSS :)
Avatar billede Mikker Praktikant
02. november 2012 - 13:04 #11
Og ja, Arne, så tester jeg på UserAgent og redirecter. Smid et svar hvis du vil have pointene.