Avatar billede mullexp Nybegynder
17. oktober 2012 - 10:05 Der er 1 kommentar

Jeg vil gerne lave et script i Widnows Server 2003 som gemmer alle bruger i en .txt fil ud fra .:

Hej

Jeg vil gerne lave et script i Widnows Server 2003 som gemmer alle bruger i en .txt fil ud fra .:
•    Kun kigger en under OU (dvs. jeg har en ou hvor der igen er en under ou)
•    Skal ikke vise disable bruger
•    Skal være member af en Security gruop
•    Den skal gemmens i en txt fil.

Jeg regner med at der skal burgens Dsquery.

AD Serveren er en Server 2003.

Så jeg håber der en som lynhurtig kan løse det.
Avatar billede kingpindk Nybegynder
17. oktober 2012 - 13:36 #1
Du kan prøve med denne syntax:

dsquery * OU=salg,OU=brugere,DC=domain,DC=com -filter (userAccountControl=66048) -attr sAMAccountName memberOf >>c:\user.txt

Den giver dig dog en beskrivelse af alle grupper en bruger er medlem af, jeg har testet det på 2008 så jeg ved ikke om det virker på 2003 men du kan da prøve det.