Avatar billede edvardj Novice
18. oktober 2012 - 09:35 Der er 5 kommentarer

Port range 500 rejected på NAS server

Hej EXP brugere

jeg har et problem med en som er bruger på min NAS Synology DS103+
han har været bruger før og der kørte det fint men efter han har skiftet til vestdjurs net kan han ikke komme på min nas  dvs det kan han godt men han kan ikke se mapperne og så får HAN overskift fejlen. Jeg har en anden kammerat som har den samme nas som min og der kan brugeren godt komme på uden problemer UNDERLIGT...

hvad kan der være galt  ??
Avatar billede edvardj Novice
18. oktober 2012 - 09:38 #1
det skal lige siges
vi har prøvet nogle forskellige ting  men vi fatter ikke meget af det

vi har tjekket hans router  der var ingen porte åben  så vi åbnede for port 21 men det er jo nok ligemeget i og med at han godt kan logge på min kammerats nas uden problemer
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2012 - 10:45 #2
Tjek din blockliste på din NAS.
Har du prøvet fra andre end ham (for at se om fejlen er hos ham eller dig).
Avatar billede edvardj Novice
18. oktober 2012 - 12:21 #3
ja  hen står ikke på min blokeringsliste
og ja dette er også prøvet at logge ind med andre og det virker også
jeg har sågar prøvet at logge ind med hans bruger og pass og det virker fint også, så problemet må ligge hos ham men jeg synes alligevel det er underligt så at han kan logge på min kammis NAS som er den samme som min
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2012 - 13:08 #4
Prøv en anden klient (går ud fra at det er ftp i roder med).
Avatar billede edvardj Novice
18. oktober 2012 - 13:57 #5
ja det er FTP  hehe

vi har prøvet Flash FXP  core FTP  og  Filezilla  men det er stadigvæk samme problem