Avatar billede nfssister Forsker
21. oktober 2012 - 13:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kode på regnskab

Hej EXP'er

Jeg vil gerne kunne sætte kode på et bestemt regnskab, da vi er flere der bruger computeren.
Kan dette lade sig gøre ?... har f.eks. firma 1 2012 og firma 2 2012. Det er kun firma 2 2012 der skal kode på.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. oktober 2012 - 13:59 #1
Hej.

  Jeg gætter på at det er MS Excel, de er lavet i, mem hvilken version? Og ligger regnskaberne i hver sin fil, eller er de ark i samme fil?

De bedste hilsner
Avatar billede ottobp Novice
21. oktober 2012 - 14:01 #2
jA      iforbindelse  med  at  du  opretter  regnskabet  er  det  et  felt  hvor  du  kan  sætte  en  evt.  kode på

og  den  skal  du  altså  skrive  ned  og  gemme  et  sikkert  sted    for    der  er  ikke  en  funktion  hvor  du  kan  få  sendt  den  fra  en  server  eet  eller  andet  gemmested....

koden  bliver  gemt  nede  i  det  krypterede  område  i  filerne  -  og  er  ikke  sådan  lige  at  få  frem  igen

kræver  adgang  til  det  krypterede  -  måske  du  kan  smide  en  sikkerhedskopi  ind til  visma  -  men  der  løber  nok  et  lille  gebyr  på.  SÅ  GEM  KODEN  DU  OPRETTER
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. oktober 2012 - 14:06 #3
Ach - se venligst bort fra mit første indlæg; jeg har for mange ting igang omkring skrivebordet lige nu. FOrtsat god weekend til alle!
Avatar billede nfssister Forsker
21. oktober 2012 - 14:55 #4
OttoBP

Jeg syntes ikke lige jeg har noget felt med kodeord når jeg opretter. Hvilken version arbejder du i ?

Jeg har 3.x
Avatar billede ottobp Novice
21. oktober 2012 - 15:37 #5
beklager  du.........

men  den  lille  feature  har  de  sgx  nedlagt    (uden  at  jeg  har  opdaget  det)

hvilken  3.??    er  et  som  du  har  for  det  har  altså  været  en  feature  på  tidspunkt  tilbage  i  tid.

så  det  bliver  svært  for  ikke  at  sige  umuligt  at  spærre  for  3.person  adgang

eneste  mulighed  jeg  umiddelbart  ser  at  du  laver  DET regnskab  på  en  pc  hvor  du  laver  generel adgangsspærre  ude  i  Start up  så  det  kun  er  dig  der  bruger  den  computer  til  kun  det
Avatar billede nfssister Forsker
21. oktober 2012 - 17:31 #6
Jeg har faktisk lige købt opgraderingen fordi jeg antog min version var for gammel :)

Så har 4.1 nu :)

Jeg fik måske forklaret mit problem lidt simpelt.

Der er 2 maskiner, og de arbejder i 2 forskellige firmaer til dagligt, men har brug for en gang i mellem at kigge i hinandens regnskaber.

Jeg har 2 PC'er med en NAS server, hvor jeg har alle regnskaberne liggende.

PC 1 skal have rettigheder til ALLE regnskaber, men PC 2 skal have regnskab til alle, på nær et regnskab.

Dette kunne klares nemt med en kode på regnskabet, men det er åbenbart væk :/

Jeg kunne lave det nemt ved ikke at give PC 2 fil adgang i windows, men summa deler nogle filer, så det går ikke.

Håber der er en der har svaret på problemet :)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
22. oktober 2012 - 00:01 #7
Filer / Egenskaber for regnskab / Faneblad Generelt / Ca 1/3 nede under startdato og slutdato er der mulighed for at tasten kode på regnskabet.

Mvh
Karsten Madsen
AlsIT
Certificeret SummaSummarum Forhandler
Avatar billede ottobp Novice
22. oktober 2012 - 00:28 #8
great  Karsten

yes    der  var  stedet  for  indtastning  Kunne  ikke  finde  det  da  jeg  ledte  rundt.  Mente  at  den  plejede  at  være  på  skærmbilledet    for  opret  af  regnskabet  og  da  den  var  væk  her  så  gik  jeg  igang  med  en  afsøgning  for    andre  steder  -  men  overså    (og  da  der  heller  var  noget  resultat  på  den  interne  Hjælp  -  så  konkluderede  jeg  for  hurtigt  at  den  var  væk)

men  yes  der  var  den !!!

otto  bp
Avatar billede nfssister Forsker
23. oktober 2012 - 00:48 #9
Perfekt... smid begge et svar ! :)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
23. oktober 2012 - 12:16 #10
Mit var nu et svar og ikke en kommentar. Her er dog et igen