Avatar billede ngr Praktikant
23. oktober 2012 - 19:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor kraftig laptop skal jeg brug

Heg har en HP Pavillon dv7 Notebook, Intel i5-2450M CPU 2.50 Ghz med 6 Gb Ram.
Den arbejder fint med de billedfiler på 12Mb, som min Nikon D90 producerer, men nu overvejer jeg at købe en Nikon D600, og den leverer filer på 24Mb.
Jeg har ikke en pind forstand på pc'er, så derfor håber jeg, at nogen kan fortælle mig, hvordan min PC vil have det med filer på denne størrelse - og hvis det ikke er godt, hvad jeg så har brug for.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:13 #1
Det er en fin computer du har. Jeg vil ikke mene du behøver spekulere i at skifte den ud pga kameraskiftet. Det er klart at den lige vil skulle tygge lidt mere på det ved arbejde med billedet, men i praksis tror jeg ikke du vil opleve nævneværdig forskel.
Avatar billede ngr Praktikant
23. oktober 2012 - 19:34 #2
Pyyyha, tak for beroligelsen :)
Og den bliver heller ikke hurtigere til det af at få mere RAM, vel?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:39 #3
Nej du har 6 GB.. Det skulle vist være mere end rigeligt. Nu er det jo altså også en bærbar og ikke et monster af en dtp maskine du skal arbejde på. Og med de spec du har listet op bør du ikke være bekymret!
Avatar billede ngr Praktikant
23. oktober 2012 - 22:51 #4
ok