Avatar billede jacoblarsen93 Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:43 Der er 13 kommentarer

Computer starter ikke ??

Idag da jeg kom hjem fra arbejde skulle jeg tænde computeren som sædvanligt. den startede bare ikke.. ? alle blæserne gik igang på et split sekund men så skete der eller bare bjælde.. hver gang jeg tager strømmen og sætter den til igen kan jeg trykke på startknappen og den gør det samme igen (tænder alle blæserne i et split sekund) kan se på motherboardet og grafikkortet at der er strøm på. har haft  blæserne af og har prøvet rammene? nogle der har en idé til hvad det kunne være ??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2012 - 19:48 #1
Hej og velkommen.
Et bud herfra er at din strømforsyning ikke er i orden og slår fra.
Hvilken har du i?
Har du opgraderet din pc med større grafik kort uden at tænke på om psu kunne klare opgaven?
Avatar billede jacoblarsen93 Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:57 #2
Hmm. det er en corsair CX600 mente at den burde kunne klare det.. men ja har lige opgraderet hele skidtet for en lille uge siden. det har kørt fint indtil nu. kan det være det ??

[16 GB ddr3 Corsair, Phenom 3,6 six core, Asus Radeon 7770 2GB, Asus M4n75td bundkort, corsair CX600 strømforsyning, corsair force 120GB ssd, Corsair c70 (grøn) kabinet. Corsair h60 vandkøler]
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2012 - 20:12 #3
Ja måske.
Tjekker man efter hvad grafik kortet kræver som minimum for systemet et det på mindst 450 watt, og jeg har set på nogle links at de anbefaler mindst 600 watt til det.
Jeg skal dog lige sige jeg ikke er ekspert på hvor meget strøm det forskellige hardware du har bruger, men mit bud er stadig at den ikke kan trække det.
23. oktober 2012 - 20:13 #4
... evt. ta' grafikkortet fra (afmonteret) om se om der SÅ sker noget mere ?
Avatar billede jacoblarsen93 Nybegynder
23. oktober 2012 - 20:14 #5
Tusind Tak :D tror jeg prøver at sætte mit gamle grafikkort i og ser om det så virker. vender tilbage :D
Avatar billede jacoblarsen93 Nybegynder
23. oktober 2012 - 20:33 #6
hmm. tror næppe det kan være strømforsyning eller grafikkort mere. har haft grafikkort af og det gamle på. stidig intet ? kan det være cpu'en ?? ville der så være (tænd i splitsekund)symptomer ? eller ville motherboardet kunne finde på det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2012 - 21:50 #7
Prøv at tage det lille bios batteri ud i 10 min så din bios gendannes til default.
Du skal ind og indstille tiden bagefter, samt at rette din boot rækkefølge til hvis den starter op.
Avatar billede rebecca Novice
23. oktober 2012 - 21:54 #8
Du skriver det er en lille uge siden du opgraderede det hele.
Har du tjekket at alle kabler osv. sidder ordentligt
Avatar billede rebecca Novice
23. oktober 2012 - 21:59 #9
prøv evt. at pille kablerne af og montere dem igen så du er sikker på de sidder ordentlig også div.kort som grafik, netværkskort osv.
Husk at tage strømmen først og holde startknappen inde i mindst 5 sek inden du piller i maskinen
Avatar billede jacoblarsen93 Nybegynder
26. oktober 2012 - 15:56 #10
Nogle der har en idé til hvordan man kontrollere strømforsyningen ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2012 - 17:41 #11
Du skal have et måleapparat (multimeter) til det, for at se om den leverer hhv 12-5 og 3,3 volt.
Problemet er bare at den måske nok vil vise volten, men når den bliver belastet under boot, så falder måske en af spændingerne lidt og derfor går den ikke i gang (ustabil psu)
Avatar billede jacoblarsen93 Nybegynder
26. oktober 2012 - 18:31 #12
Jep :D tror også det er det. Så snart den skal trække.  Fucker den. Har læst mig frem til at Corsair cx serien har for vane at gøre dette med at lige tænde alle blæserne og så bjælde. Har ringet til sharkgaming og de vil have den sendt over .  Så nu vil jeg lige prøve. Håber bare ikk det tager for lang tid :D ps. Har været igang med multimeteret. Ihvertfald kun på molen connectors. Og der kommer også kun sovs på inogle sekunder.  Men kan man overhovedet måle nogle spænding hvis der ingen strøm bliver brugt :D ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2012 - 18:39 #13
Volten kan du altid måle. Det er noget andet med amperen. Den ændrer sig ved belastningen. Volten bør være stabil indenfor små tolerencr. Og det er det som jeg tror er problemet med din cpu.Volt er utabil/manglende ved en af spændingerne og derfor lukker den ned.