Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. oktober 2012 - 10:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vis/skjul div med samme class name som andre divs

Hej.

Jeg har en conditional select, som viser en given div ud af mange.
Alle divs har (desværre) samme class name (.container), men inden i hver er der endnu en div med et unikt id.

Hvordan kan man lave et check , der gør at hvis den indre divs id er valgt i select'en, så skal den ydre div (.container) med indhold vises - men alle andre ydre divs med samme class name (.container) skal skjules?

Se eksempel her: http://jsfiddle.net/F6ZWF/10/ - det giver måske mere mening.

Jeg har forsøgt med noget i denne stil:

$('.container').each(function() {
if($(this).attr('id') == 'selectedmodel')
$('#' +selectedmodel).parent('.container').show();
});

- men det virker ikke.

Mvh.
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2012 - 10:27 #1
Prøv med dette:

$('#selectedmodel').parent(".container").show();
$(".container").hide();each(function();
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2012 - 10:28 #2
Ups! De skal naturligvis udføres i omvendt rækkefølge, dvs.:

$(".container").hide();each(function();
$('#selectedmodel').parent(".container").show();
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2012 - 10:29 #3
Copy/paste sucks! (eller er det bare mig...? ;-))

$(".container").hide();
$('#selectedmodel').parent(".container").show();
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2012 - 10:46 #4
selectedmodel er så det entydige id fra en indre div.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. oktober 2012 - 10:59 #5
Hej og tak for svar.

Jeg kan ikke lige få det til at virke: http://jsfiddle.net/F6ZWF/12/ - selecten virker ikke mere. Mangler jeg at gøre andet?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. oktober 2012 - 11:14 #6
Jeg manglede selvfølgelig at fjerne denne linje: $('.phone').hide(); - nu virker det. Tusind tak for din hjælp. Smid et svar.
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2012 - 11:25 #7
Problemet var jo ikke det dit spørgsmål handlede om, men at din kode ikke var syntaktisk korrekt. Jeg har fiddlet det lidt mere koden, så nu vil jeg mene det fungerer...
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2012 - 11:26 #8
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. oktober 2012 - 11:32 #9
Jeg takker og bukker.