Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. oktober 2012 - 12:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows 8

Hej eksperter

Jeg synes der er mange ting, man har lavet forkert i Windows 8, og mit simple spørgsmål er: hvis de vil ændre noget, kommer det først i Windows 9 eller kan ændringerne komme via Windows Update?

Takker.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 13:19 #1
Kan du nævne et par eksempler på de fejl ?

Vh
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 13:19 #2
Det kommer via update. Og hvis du ikke selv har lavet noget om der, kommer det helt automatisk.
Ps. Når man ikke får svar, selv om man har bedt om det, så lægger man bare selv et svar.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 13:24 #3
Hvis du er en af de mange, som savner startknappen, så kan du få den gratis fra nettet. Du kan over i købet, når du har installeret, vælge mlllem windows 7 og XP startknappen.
http://classicshell.sourceforge.net/
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 13:59 #4
jamen du kan da godt få nogle simple råd der virker i Windows 8 pro 64 bit dk

du sidder nok og roder efter at den skal ligne Windows 7 og det kan du godt få den til

det gør min
tryk på venstre Windows tast på tastaturet og så står du på skrivebordet (det kalder de kontrolpanel??????????)
man henter så denne her
Classic Shell 3.6.2 og installerer fra kontrolpanel som de mærkværdigvis kalder det gamle vindue

http://classicshell.sourceforge.net/

nu kommer der en start knap på og der vælger du all settings når den spørger - du kan senere under programmet ændre det hvis du syntes

du deaktiverer så UAC ligesom i gamle dag
kontrolpanel-brugerkonti-rediger indstillingerne for kontrol af brugerkonti
hiv skyderen ned i bunden

du skal så også gøre følgende for ellers kan du ikke spille spil
deaktivere superadministrator kontoen ellers kan den ikke tilføje de små filer der kræves af Windows for at køre dem

denne kommando hvis du vil aktivere den

Net user administrator /active:yes
denne kommando hvis du vil deaktivere den
Net user administrator /active:no

følg skærmens anvisninger - det skal gøres som administrator via cmd ok

http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

nu virker den ligesom Windows 7 og du kan instyallere spil og andet
der kommer IKKE nogen ændringer fra Microsoft sagde de
derfor bliver den heller ikke noget folk gider rode med
vistra indrømmede de var en bommert og så er det jo mærkeligt at de gentager den
men ellers kører den fint

så ser den sådan ud når den starter op i Windows 7 mode som jeg ville kalde det og ikke kontrolpanel hallo Microsoft

http://www.gratisimage.dk/image-837A_508FCE62.jpg

m.v.h
Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. oktober 2012 - 18:08 #5
Mange tak for jeres svar.

Ja, har tænkt mig ihvertfald at slå den der Metro UI fra, og tilføje Windows 7 startknappen. Udover det, håber jeg man kan tilføje aero glass igen?

Jeg føler bare, at den ikke er optimeret til bærbare PC'er, og håber på den vil være i fremtiden. Og her er så mit spørgsmål: Vil det ske via Windows Update i Windows 8 eller kommer det først i den næste Windows version om cirka 4 år?

Altså fx hvis de ændrer noget ved Metro? så den ser helt anderledes end den gør lige nu?

Kan I følge mig?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 14:25 #6
Jeg tror Metro - det kalder de den vist ikke mere - er et færdigt program, som der næppe pilles meget ved. Jeg kan heller ikke se hvorfor Metro skal slås fra. Når bare man har Classsic shell kører det som windows 7. Dvs. min win8 starter op på skrivebordet som win7. Men der kommer helt sikkert nogle Service packs med tiden.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 14:36 #7
Se ogsp på denne her:http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Add-Copy-To-Move-To.shtml
For den funktion er elendig i både win7 og 8.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
31. oktober 2012 - 15:24 #8
Tak for svaert.

Jeg siger bare, at jeg er træt af Microsoft. Hvorfor kan de ikke lave noget (eller forbedre noget), som klienterne vil have? Apple gør det, og se hvor godt det går med dem.

Ja, de har forbedret, men det kunne have blevet meget bedre med Windows 8.

Lige nu tænker jeg meget på designet, layoutet og simpelheden i både start-skærmen såval som skrivebordet. Fx det nye Windows Explorer.. gode ting de har tilføjet, men layoutet kunne ikke være mere indviklet..

Men tak for svarene. Dem der vil have point smider bare svar.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
31. oktober 2012 - 15:26 #9
Et anden ting, som har plaget mig i Windows 7 og nu 8'eren: Ikonerne!

Det er på tid de laver nogen nye nogen!
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 15:47 #10
det er sådan at vi alle er forskellige derfor er der ikke noget endegyldigt rigtigt svar på dit spørgsmål

men som du læste under min kommentar kører den som win 7 og starter op i skrivebordsmode

fører man musen helt ud til højre har man metro og kan gå ind i den hvis det er det man ønsker

der er nok mange der er blevet en del overasket over man ikke kunne spille på den - tænk sig at lave et styresystem der skal bestemme over dig

du kan stadig komme ud for selv om du har deaktiveret uac og superadministrator kontoen at du skal køre den fil  som administrator

men den må du tage derfra
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 17:03 #11
Ingen point til mig tak, jeg samler ikke:)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 10:40 #12
en anden ting er defender der lå i win 7 til fjernels af mistænkelig filer

den hedder stadig defender men er blevet et virus program i sig selv

derfor hvis man lægger et andet ind kan man ikke køre defender
der vil stå

Windows defender er slået fra og overvåger ikke computeren
og så en lille ekstra vrøvle tekst hvis du bruger og så videre

men hvor meget værd defender er som ren virus program aner jeg ikke

m.v.h
Avatar billede egzonrh Nybegynder
01. november 2012 - 12:33 #13
"det er sådan at vi alle er forskellige derfor er der ikke noget endegyldigt rigtigt svar på dit spørgsmål"

Ja, som jeg kan se Apple er det endegyldigt svar. De laver de bedste devices: Macbook Pro, iMac, iPhone, iPad osv osv..
Fx er Macbook Pro uden tvivl den bedste bærbare efter min mening. Den er virkelig sat godt sammen - og flot design.

Og Asus, HP, Dell, Acer osv. laver stadigvæk nogen dårlige nogen, og endda grimme.

Mht. styresystemet, så har de virkelig et godt layout og simpelheden er der bare i alle hjørner. De har organiseret alt godt. Det eneste der holder mig fra Mac er sådan set, at der er ikke mange ting der virker. Og mht. programmer, virker de fleste på Windows, hvor derimod på Mac ikke.

Jeg siger bare, at Windows og computer producenterne skal seriøst tage sig sammen. Det er de begyndt her i 2012, men det kunne blive meget bedre.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 13:11 #14
takker

opfat win 8 pro som en vista klon for det er det

mange steder skriver den også vista ved fejl eller andet

m.v.h
Avatar billede tom8 Nybegynder
02. november 2012 - 08:09 #15
skriver den vista ved fejl !? hvad menes med det ?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 08:38 #16
det må jo så være en vista klon

det er ikke godt at vide hvad programørerne har haft af planer

hvorfor har de heller ikke skrevet at defender er et virus program nu ?????????

de er ikke lette at gennemskue eller også er de ikke dygtige nok til at vide hvad vi vil have

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2013 - 08:33 #17
bedre sent eller aldrig

nu har jeg testet deres skidt og er SLET ikke imponeret over den

de har sammenlagt mess med Skype med det resultat at Skype ikke virker mere
de arbejder på at lave en tilføjelse til Skype så du direkte kan bruge funktionen som i messinger

har aldrig været ude for et system der har så mange fejl - se lige her

http://www.gratisimage.dk/image-CFBA_51384285.jpg

i får 1 uge Microsoft og så er win 8 pro skrottet med følgende smukke omtale

det er ikke godt Microsoft  - man kan lige frem skrive det er skidt - rigtig skidt