Avatar billede LittleNerd Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Validering funkuntion php

Jeg har mange forskellige former der skal have en validering på men der må da være en funktion eller noget andet end at bruge javascript? nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede nemlig Professor
31. oktober 2012 - 11:08 #1
Jeg validerer altid input på serveren. Hvilket program-sprog anvender du?
Jeg anvender fx. PHP, og bruger så PHP-kode til at validere input.
Avatar billede LittleNerd Nybegynder
31. oktober 2012 - 11:23 #2
jeg bruger php
Avatar billede nemlig Professor
31. oktober 2012 - 11:38 #3
Nu findes der ikke en enkelt eller få funktioner til at validere input.
Der skal laves særlig kode til hvert felt - alt efter hvad dine valideringskrav er. Det er også det, der er gældende med javascript-validering.

Du kan i PHP lave funktioner for hver type af validering, fx:
-korrekt syntax i emailf-felt
-beløbsvalidering
-datovalidering
osv.
Avatar billede LittleNerd Nybegynder
31. oktober 2012 - 12:02 #4
okay tak
Avatar billede LittleNerd Nybegynder
02. november 2012 - 08:46 #5
lukket