Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB3_ekstern harddisk laver nummer!

Hej
I sidste uge ville jeg prøve win 8. Jeg tog data-kable ud af min ssd med win 7 på, og slukkede for min ekstern usb3 harddisk.
Sætte en alm. harddisk til maskinen, så det er kun den der er tilslutte.
Booter op på den, men kan ikke få den til at køre,(står med sort skærm og cursor blinker i øverste venstre hjørne). Bliver i tvivl om dvden/kopien er hente fra nette og måske brænd for hurtigt eller uden boot, eller mit dvd-drev ikke kan læse den.
Så jeg tager min org. win 7 skive og starter op på den og efter lang ventetid går den i gang, vil ikke install. win7, så da skærm billede står og vente på at jeg skal trykke "næste" stopper jeg, tager skive ud og trykker på startknappen på maskinen til den er helt slukkede.
Så jeg fik ikke prøve win8 og nu efter at jeg har sat det hele som det var før forsøget, får jeg en fejlmeddelse og kan ikke starte win op hvis usb3- harddisk er tændt.
Hvis jeg slukker for usb3-harddisken så kan jeg godt starte op også bagefter tænde for usb3-harddisk så virker det.
Så hvad er der lige gået galt, håber i kan hjælpe mig, så jeg slipper for at skal kravle under skrivebordet for at tænde og slukke for (det virke jo før) harddisken der er mit lager på 2TB.
Hilsen Jørgen

Fejlmeddelse:
cd-rom boot priority....no medium
Reboot and select proper boot device or insert
Boot media in selected boot device and press a key.
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:23 #1
Når din USB harddisk sidder til forsøger din computer at boote fra denne. For, at undgå dette skal du ændre dine boot indstillinger i BIOS. Du kan typisk komme ind i den ved, at trykke på "DEL", "F2", "F10" el lign lige efter PC er tændt.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:45 #2
#1
ssd-harddisken står som nr.1 og dvd-drevet som nr.2 og før forsøget, stod dvd-drevet som nr.1 og ingen fejl!
Der er stadigvæk fejl på.
Tak for hurtigt svar
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:50 #3
Er den eksterne harddisk koblet til inden du går ind i biosen?
Ellers er det ikke sikkert at den står som valgmulighed.

I nogle bioser bliver USB sticks og harddiske grupperet, og man skal vælge prioriteten et andet sted, som f.eks. på denne:
http://computerbrahma.files.wordpress.com/2011/12/bootprio.png
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:59 #4
#3
Jeg ved ikke om jeg misforstå dig, men usb3-harddisk er lagerdisk og min ssd Oct-Agility3 er systemdisk.
Hvis usb3-harddisk er tændt, så får jeg fejlmeddelse, hvis den er slukke, så starder ssd op uden problemer, men så er det jo at jeg skal under skrivebordet for at den tænde den.(det er noget bølv)
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:03 #5
Tror du misforstår :-)
Du skal, med din USB harddisk, gå ind i biosen.
Herefter skal du sikre dig, at din OCZ disk står, som første boot device. Det er vigtigt at din USB harddisk sidder i inden du tænder computeren, ellers kan du ikke se den inde i biosen.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
31. oktober 2012 - 19:38 #6
#5
Ja, jeg tror at vi blev lidt rundforviret.Der er 2 stedet man kan rette boot/harddisk.
Da jeg gik ind i harddisk drive: der stod usb3 som første harddisk og Ocz som anden.
Satte Ocz som første og anden Disabled og ind i Boot-menu og satte Ocz som nr.1 og dvd-drev som nr.2
Og ved du hvad, nu virker det. Tusind tak for hjælpe, du har reddet mine halv gamle knæ for at ligger og kravle under skrivebordet flere gange om dagen.
Så vil du give mig et svar, så du kan få dine point og endnu en tak, herfra.
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 19:41 #7
Jamen det var da så lidt :-)
Er glad for, at jeg kunne hjælpe.