Avatar billede tom8 Nybegynder
01. november 2012 - 13:47 Der er 10 kommentarer

Hvis Win 8 installation mislykkes.....2 spørgsmål

Hvis installation af win 8 mislykkes, får man så lov til at prøve igen så mange gange man vil ? Og får man sine penge tilbage hvis det viser sig at man ikke kan installere win 8 på sin PC ?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:05 #1
Kør nu først en Opgradereassistent for at finde ud af om din computer kan køre W8.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/upgrade-to-windows-8

Hvis installation af win 8 mislykkes, får man så lov til at prøve igen så mange gange man vil

Ja hvis du har købt en produktnøglen ( licens )
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Activating-Windows-frequently-asked-questions

Og får man sine penge tilbage hvis det viser sig at man ikke kan installere win 8 på sin PC ?

Nej, det er som at købe alt muligt andet. Du kan ikke bruge et program, og så fortryde, og få penge tilbage.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2012 - 14:05 #2
du kan køre den flere gange - men får næppe penge tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:05 #3
Går ud fra, atr du mener fra internettet. Når man køber fra nettet får man en nøgle. Med den nøgle kan du med nedenstående program gå på nettet og hente en Windows 8 Iso fil eller installere det på en USB flash pen - eller begge dele. Siden der linkes til et tysk, men programmet kommer på dit eget sprog.
http://www.chip.de/downloads/Windows-8-Setup-Tool_58242995.html
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
01. november 2012 - 14:07 #4
Du kan som udgangspunkt prøve lige så mange gange som du vil. Det skulle der ikke være noget i vejen for. Jeg har i hvert fald selv lige forsøgt en del gange - og fik med hjælp herinde fra - nyinstalleret Windows 8, og slettet Windows 7.

Jeg tvivler på, at du som udgangspunkt kan få pengene retur, da du har fået licensen (hvilket svarer til at du åbner en plomberet DVD-drev med Windows 8). Og Windows 8 burde kunne installeres på alle computer, der opfylder kravene. Men det kan ikke udelukkes, at du efter de køberetlige/forbrugerretlige regler, kan få refunderet dine penge, såfremt forhandleren/Microsoft har handlet svigagtigt eller har misinformeret dig, og/eller forhandleren/Microsoft ikke har en gyldig ansvarsfraskrivelse klausul.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:08 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2012 - 14:09 #6
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 15:01 #7
Jeg vil nok vente et stykke tid med at installere/købe W8, jeg syntes i det hele taget at jeg bliver lidt firkantet i hoved efter et stykke tid med W8.

Tror jeg er ved at blive fanBoy af Appel, mærkelig nok.
Avatar billede tom8 Nybegynder
01. november 2012 - 19:20 #8
tak peter......jeg har kørt Opgradereassistenten og den siger jo, som den sikkert siger til de fleste, at der er visse ting der skal kigges på.....men det sjove er jo at man ikke får et endeligt Ja eller Nej til at instalationen vil gå fejlfrit.
.
sikker start er ikke kompatible med min PC.
skærmopløsning er ikke kompatibel med fastgørelse.
internet explorer (enable DEP) betalt opdatering tilgængelig .....(hvad er det?)
.
men om disse ting vil gøre at win 8 ikke kan instaleres, skrives jo ikke ?
Avatar billede tom8 Nybegynder
01. november 2012 - 19:26 #9
PapaDoc....hvad gik galt for dig , siden du måtte prøve flere gange ?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
01. november 2012 - 19:54 #10
Jeg oplevede også under installation med Windows 8 Installer, at den sagde, at visse ting ikke kunne installeres, og at den ville genstarte. Det fik jeg prøvet nogle gange, men med samme fejl.