Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 12:51 Der er 21 kommentarer

Problem med at installere Adobe Flash

Jeg kan godt, se at der er mange spørgsmål omkring Adobe Flash problemer.

Jeg har muligvis flere. Men for at begynde at løse dem, må man opdatere til den seneste Adobe Flash. Jeg har fundet i en andet spørgsmål Heimdal, der kan hjælpe med at opdatere programmer.

Men den kan ikke afslutte installationen, for der kommer denne meddelelse:

For at afslutte installation af Adobe Flash, skal jeg afslutte eller lukke Adobe Plugin.

Hvordan lukker jeg Adobe Plugin?

Jeg har Windows XP, Firefox 11.
Avatar billede tiger_dk Mester
05. november 2012 - 13:05 #1
Firefox 11 - for det første skal du lige have opdateret din firefox - https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

seneste version 16.0.2
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2012 - 13:06 #2
i Firefox skal nok i funktioner, tilføjelser, plugin, og deaktiver så skulle det virke.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 13:24 #3
Hvor ser jeg hvilken version af Firefox jeg har? Hvis det ikke den nyeste havde Heimdal vel oplyst det?

Inde i funktioner, tilføjelser, plugin, står der ikke noget der stemmer med Adobe Flash eller Adobe Plugin.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 13:37 #4
Heimdal kører i baggrunden, og tjekker om computeren er udsat. Den når ikke 100%, men kun 87%. For at kunne fortsætte med reparation, skal jeg lukke Firefox. Fint nok. Men også Adobe Plugin som jeg ikke kan finde.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 14:12 #5
Jeg har genstartet computeren, og nu står den på 93%.

Det står dette i Heimdal


Adobe Flash Player        11.4.402.287
Sun Jre                1.7.0 update 09
CSIS Heimdal            1.3.0.268
Microsoft Data Acess Components 2.8 sp1
Microsoft Internet Explorer    8.0.6001.198702
Microsoft Windows Media Player    11.0.5721.5145 (WMP_1...
Adobe Flash Plugin        11.3.300.271 - IE

På de 6 øverste er der en grøn ok markering. Men Adobe Flash Plugin har en orange advarseltrekant med udråbstegn.

Der står at Adobe Flash Plugin er vulnerable, sårbar.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 14:17 #6
Microsoft Internet Explorer    8.0.6001.198702

Her har jeg fumlet, der skal stå 8.0.6001.18702

Jeg har et billede af, resultatet, men jeg kan ikke linke til det.
Avatar billede tiger_dk Mester
05. november 2012 - 18:05 #7
du skriver i dit spøgsmål - Firefox 11
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 18:50 #8
Jeg kan ikke hvilken version af Firefox det er. Jeg kan huske da den blev opdateret da der stod 11, men det er måske muligt den er nu er 16.
Heimdal viser det ikke. Den viser kun dem, som står ovenover. Og som tidligere skrevet, kan jeg ikke lægge et billede, der viser det.

Spørgsmålet er, hvorfor jeg ikke kan lukke Adobe Flash Plugin, for at kunne opdatere Adobe Flash. Det kan måske forklare, hvorfor der er problemer med Adobe Flash på nogle hjemmesider.

Der står som sagt Adobe Flash Plugin  1.3.300.271 - IE

Betyder IE, at den er i Windows Internet Explorer?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2012 - 19:29 #9
Firefox:
Tryk på hjælp og vælg om firefox og vælg søg efter opdateringer.
Ja det må betyde den er i IE.
Prøv at gå i funktioner og vælg administrer tilføjelsesprogrammer og luk den her hvis du finder den
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
05. november 2012 - 19:58 #10
I Hjælp står, at det er Firefox version 16.0.2. Og der er ikke mere som skal opdateres til den.

Når Adobe Flash ikke kan opdateres: Heimdal skriver, at det er Adobe Flash Plugin  1.3.300.271 - IE, der er problemet. Jeg bruger sjældent Windows Explorer 11, som Heimdal lige har opdateret uden problemer.

Det betyder, altså at jeg skal gå ind i Windows Explorer og inaktivere den dér?

Det er bare sådan, man nogen gange oplever man konflikt, når man både har Windows Explorer og Firefox installeret.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
08. november 2012 - 07:51 #11
Det er tydeligt at se. Denne tråd dør ud, uden at der kommer noget brugbart svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2012 - 12:02 #12
Ikke lige den smarteste kommentar vil jeg sige.
Vi sidder jo ikke her fra 7 til 4 hver dag og besvarer jeres problemer. Der er nogle der har et 7 til 4 job at passe.

Men hent denne her:
http://www.filehippo.com/updatechecker/
Og lad den scanne din pc for uopdaterede programmer.
Bruger den selv på min xp maskine.
Får den syr på det og din Heimdal viser 100% kan du bagefter vælge at fjerne den.
Jeg havde også Heimdal og Update Checker installeret, men valgte at fjerne Heimdal, da den brugte rigtig meget tid i opstart af pc.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
08. november 2012 - 23:19 #13
Heimdal viser ikke ret meget. Ny viser den ikke Adobe Flash og Plugin.
Den viser kun Sun Jre, CSIS Heimdal, 3 Microsoft: Data Access Components, WIE og Media Player.
Den viser f, eks. ikke Firefox.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
09. november 2012 - 10:23 #14
Nu har jeg har installeret den Filhippo, eller hvad den hedder, Filflodhest. Lige nu ser det ud til at køre.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2012 - 13:25 #15
Update Checker hedder den, og den fungerer udmærket synes jeg.
Prøv lige at teste et stykke tid. Har det løst dit problem kan du lukke med dette svar:
Lukke tråd:  http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede tiger_dk Mester
09. november 2012 - 20:41 #16
Secunia PSI viser dobbelt så mange programmer som Heimdal

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
16. november 2012 - 20:01 #17
Det synes at fungere nu.
Lukket tråd.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
18. februar 2013 - 09:30 #18
Jeg forstår ikke, at der sendes en mail med denne tekst, når jeg skrev i foregående indlæg:

Det synes at fungere nu.
Lukket tråd.

Mailen fra u dag lyder:

Kære zombiesmiles

Her er oversigt over dine åbne eller ubesvarede spørgsmål på Eksperten.dk.
Måske har du selv fundet en løsning, har flere informationer eller mangler at acceptere et svar?

Åbne spørgsmål med ikke-accepterede svar:

Problem med at installere Adobe Flash i kategorien Programmer / Flash / Generelt | 17 indlæg. (Spørgsmålet er over 100 dage gammelt)

Det fungerer nogenlunde. Det kan jo ikke fungere helt ordenligt, når jeg bruger W XP. Microsoft er stoppet med opdateringer til W XP. Man skal jo bruge mindst W 7m og helt W 8. Det har jeg ikke plads til på min computer, og har heller ikke råd til en ny.
Så må det jo være sådan.

Som sagt, det fungerer nogenlunde nu. Men skal ikke gå på tunge hjemmesider.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. februar 2013 - 11:12 #19
XP bliver stadig opdateret hos mig kører det perfekt.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
18. februar 2013 - 11:26 #20
Der er uenighed, hvornår det stopper med opdateringer med XP. Jeg har også hørt at til april næste år, er det helt slut med opdateringer. Sp uanset hvad, er XP ved at falde for aldersgrænsen.
Avatar billede zombiesmiles Nybegynder
06. marts 2013 - 08:54 #21
Hvorfor bliver tråden ikke lukket?

Jeg bliver ved at med at få ådanne mail:



Her er oversigt over dine åbne eller ubesvarede spørgsmål på Eksperten.dk.
Måske har du selv fundet en løsning, har flere informationer eller mangler at acceptere et svar?

Åbne spørgsmål med ikke-accepterede svar:

Problem med at installere Adobe Flash i kategorien Programmer / Flash / Generelt | 20 indlæg. (Spørgsmålet er over 110 dage gammelt)



Husk: At følge med i debatten, svare på eventuelle spørgsmål - og lukke spørgsmålet når du får en løsning eller selv finder et svar.
Tip: Lær at stille bedre spørgsmål her | Glemt bruger?: Bestil nyt kodeord her | Hjælp: Klik her for hjælp til Eksperten.
   


Jeg har tidligere sagt at det er i orden.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester