Avatar billede stjernedk Nybegynder
07. november 2012 - 09:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ZIP-komprimeret mappe win7

Godav Eksperter.

Jeg har lidt udfordringer med at få ZIP-komprimeret mappe til at virke som det skal i windows 7 pro.?

Mine udfordringer er at når jeg er logget ind som administrator kan jeg uden problemer højreklikke på et dokument -> send til -> ZIP-komprimeret mappe og den laver den fineste zippede mappe. når jeg så er logget ind som brugeren er funktionen væk fra højreklik -> sendTo.

(Logget ind som bruger)Når jeg så navigere ind under. C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo - er zip mappen der lige som den er ved administrator, men funktionen mangler bare sådan rent praktisk ved højreklik..

Jeg kunne forestille mig det enten er rettigheder, eller en nøgle i regedit der driller lidt nogle forslag ?

andre programmer som winzip, winrar etc er ikke en mulighed.

Hører gerne fra dig.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 09:51 #1
jamen du kan da godt få nogle simple råd der virker i Windows 8 pro 64 bit dk

du sidder nok og roder efter at den skal ligne Windows 7 og det kan du godt få den til

det gør min
tryk på venstre Windows tast på tastaturet og så står du på skrivebordet (det kalder de kontrolpanel??????????)
man henter så denne her
Classic Shell 3.6.2 og installerer fra kontrolpanel som de mærkværdigvis kalder det gamle vindue

http://classicshell.sourceforge.net/

nu kommer der en start knap på og der vælger du all settings når den spørger - du kan senere under programmet ændre det hvis du syntes

du deaktiverer så UAC ligesom i gamle dag
kontrolpanel-brugerkonti-rediger indstillingerne for kontrol af brugerkonti
hiv skyderen ned i bunden

du skal så også gøre følgende for ellers kan du ikke spille spil
deaktivere superadministrator kontoen ellers kan den ikke tilføje de små filer der kræves af Windows for at køre dem

denne kommando hvis du vil aktivere den

Net user administrator /active:yes
denne kommando hvis du vil deaktivere den
Net user administrator /active:no

følg skærmens anvisninger - det skal gøres som administrator via cmd ok

http://www.alt-til-windows.dk/ (...)

nu virker den ligesom Windows 7 og du kan instyallere spil og andet
der kommer IKKE nogen ændringer fra Microsoft sagde de
derfor bliver den heller ikke noget folk gider rode med
vistra indrømmede de var en bommert og så er det jo mærkeligt at de gentager den
men ellers kører den fint

så ser den sådan ud når den starter op i Windows 7 mode som jeg ville kalde det og ikke kontrolpanel hallo Microsoft

http://www.gratisimage.dk/ (...)

kopieret fra en tidligere tråd jeg deltog i

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 09:54 #2
og hvorfor er så winrar ikke en mulighed

den bruger jeg altid

du kan også bruge 7-zip
Avatar billede stjernedk Nybegynder
07. november 2012 - 10:40 #3
Jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden.

Windows 7 har en indbygget funktion der gør man kan zippe filer.
Den zip funktion kan man benytte hvis man markere en flok dokumenter  og højreklikker på dem og vælger "send til" og vælg zip funktion.

Den funktion virker på en administrator konto og på NOGEN af mine brugere virker den og andre virker den ikke.? og det undre mig?

Grunden til at jeg ikke vil bruge andre programmer er det er i erhverv's miljø og vi tidligere har erfaret at andre zip programmer har haft indflydelse på andre programmer fx AutoCAD cs5 osv. derfor vil jeg gerne benytte den funktion windows har indbygget.

/Daniel
Avatar billede stjernedk Nybegynder
15. november 2012 - 08:28 #4
Jeg har selv fundet ud af en løsning.

ellers tak for forsøget.

Hvis du skulle blive nysgerrig omkring svaret er det meget enkelt.
Jeg kopierede blot zip komprimeret mappen ind under C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo husk og genstart maskinen og alt er som det skal være igen.

Hygge
/Daniel