Avatar billede Flynow Nybegynder
07. november 2012 - 19:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows8 64bit ej oem hvor?

Jeg har tidligere haft købt en Windows7 OEM computer men da den fik virus har jeg formateret hele pivetøjet. Desværre røg installation partitionen med i købet. Jeg har så forsøgt at installere en anden lovlig købt Windows7 for så at angive key'en fra OEM versionen hvilket selvfølgeligt ikke virkede. Siden har computeren så kørt med denne som værende en ikke legal version.

Nu ønsker jeg så at købe en ikke OEM version af Windows8 (in a box) men den har jeg svært ved at finde på Dansk.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 19:23 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 19:24 #2
overvej om du ikke skal have win 8 64 bit pro der svarer stort set til win 7 ultimate

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2012 - 19:59 #3
windows 8 pro svarer stort set til win7 home premium
win8 (ikke pro) kan ikke noget mht medie - det nævnes ikke med et ord på http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/compare
Og findes win8 overhovedet på 32bit?
Win7 ultimate kan skifte sprog -  det kan win8 pro ikke
Avatar billede 2Mida Praktikant
07. november 2012 - 20:53 #4
Hvis du har en "lovlig indkøbt windows 7" skal du bruge det tilhørende serienummer og ikke OEM serienummeret... du kan så opgraderer til windows 8 med et upgrade kit DK fra f.ex dustin.dk til 441 Dkr
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 07:40 #5
Avatar billede Flynow Nybegynder
08. november 2012 - 18:59 #6
Dem du henviser til er begge OEM versioner men i følge den forhandler jeg talte med tidligere i dag kan man slet ikke købe en Dansk Windows 8 64 bit version, som ikke er en OEM version så dit svar må siges at være delvis korrekt.
Avatar billede Flynow Nybegynder
08. november 2012 - 19:12 #7
Af hensyn til andre der skulle stå i en ligende situartion vil jeg skrive det korrekte svar, som i følge forhandleren, er følgende:

Man kan nøjes med at købe en opgradering. Den tager ikke hensyn til om den version, der allerede er installeret, er ægte blot man kan angive den OEM nøglen, der fulgte med købet af computeren.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2012 - 07:47 #8
jeg kan ikke tage højde for hvad den ene forhandler har af meninger - der er ret mange af dem så meninger er der nok af

"er ægte blot man kan angive den OEM nøglen, der fulgte med købet af computeren"

en oem version er en fuld version der kan lægges ind fra bunden af
så hvor lige gyldigt er det svar ok

m.v.h