Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
09. november 2012 - 17:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af gammel mail på ny computer

Hej

Mine bedsteforældre skal arve min computer, og jeg er derfor ved at sætte den op til dem. De vil gerne have deres mail sat op i outlook (ligesom de havde på den gamle), men jeg kan ikke få det til at virke?

Efter at have fulgt guiden fra

http://www.se.dk/Privat/Kundeservice/Download-materialer/Bredbaand/Mailopsaetning

har jeg formået at få sendt en mail til mig selv gennem deres system.

Når jeg åbner programmet er der dog ingen mails i indbakken (og der burde ligge en masse) og den bliver under send/modtag bare ved med at spørge efter brugernavn og adgangskode. Selv når disse er indtastet går der 5-10 sek så spørger den igen. Den kører altså i ring og får aldrig hentet de gamle mails - ej heller den jeg lige har sendt som test?

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
09. november 2012 - 17:19 #1
Microsoft Office Outlook 2007 på en vista computer!

Bare lige for at præcisere :)
Avatar billede rebecca Novice
09. november 2012 - 17:35 #2
Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
09. november 2012 - 17:55 #3
Har lige kigget på det - og prøvet det!

Jeg tror mere det er til at den ikke spørger efter koden hver gang man åbner programmet?

Det er som sådan ikke problemet for mig - men at den bliver ved med at spørger under samme opgave (send/modtag), uden at komme videre ligegyldigt hvor mange gange jeg indtaster brugernavn og adgangskode!
Avatar billede rebecca Novice
09. november 2012 - 19:03 #4
kommer den ikke med en fejlkode når du prøver at sende.?
Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
09. november 2012 - 20:34 #5
Nej, jeg kan godt sende mails?

Men jeg kan ikke modtage?

Underligt egentligt....
Avatar billede rebecca Novice
09. november 2012 - 20:50 #6
Har du tastet serverindstillingerne rigtigt.
tjek evt. at det ikke er windows firewall der blokere
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. november 2012 - 05:16 #7
Giv os lige alle oplysninger om opsætningen samt udbyder.
/ptj_11
Avatar billede NicolaiM89 Nybegynder
02. oktober 2013 - 19:49 #8
Uløst