Avatar billede Fiskegnu2 Nybegynder
10. november 2012 - 12:48 Der er 5 kommentarer

Men bærbar bliver varm og crasher ved brug af SSD disk

Jeg har en Asus SN53SN bærbar. Den er født med en 640 GB alm harddisk. Men jeg købte en Kingston SSDNow V200+ 120 GB. Efter at jeg havde installeret den så kørte den fint. Men efter et par dage så kom der BLÅ skærm. Jeg troede at det var problemer med mine ram og ville sende den ind, men da jeg skiftede til min 640 gb HD så forsvandt problemerne. Nu har jeg undersøgt det lidt nærmere og kommet fra til at det er varme problemer og at blæseren kører hurtigere og hurtige efter genstart, og dette er på en HELT ny installation af windows 7 uden noget kørende ... Er der nogle der har oplevet noget i den retning før ???
Avatar billede wappa Nybegynder
10. november 2012 - 18:41 #1
er det ikke noget med man kan opdatere firmware i SSD harddisk, syntes jeg har læst noget om dette
Er ikke sikker
Avatar billede Fiskegnu2 Nybegynder
11. november 2012 - 11:58 #2
Hmmm ... det vil jeg lige se på ... TAK
Avatar billede Fiskegnu2 Nybegynder
11. november 2012 - 13:21 #3
Tror du havde ret ... den har ikke været gået ned i 3 timer efter update ...
Avatar billede Blandy Praktikant
12. november 2012 - 15:49 #4
Men det forklar ikke hvorfor den bliver varm, som du siger. Men det er sandsynligvis pga dårlig firmware at disken ikke spiller helt. Det har jeg selv oplevet med min tidligere kingston ssd disk. Den endte så med at blive sendt tilbage, og fik penge tilbage fra kingston.
Avatar billede Fiskegnu2 Nybegynder
14. november 2012 - 20:34 #5
Men det er ikke SSD disken der bliver varm, men CPUen. Blæseren starter efter meget kort tid uden belastning. Men den er blevet stabil og der kommer ikke BLÅ skærm efter den fik den firmware update. Så mange tak for hjælpen, det havde jeg ikke lige tænkt over .