Avatar billede hav0k Nybegynder
13. november 2012 - 02:19 Der er 1 kommentar

Slide-effekt med jQuery galleri

Hvordan får man integreret en iPad's swipe-bevægelse til at sætte gang i en slide-effekt til at skifte mellem billeder i et jQuery baseret galleri?

Jeg har en "fade" effekt, som jeg gerne vil beholde på alle non-touch devices. Funktionen ser således ud:

//gallery nav
        $('.prevPage').click(function(e){
            e.preventDefault();
            if(imgn > 0){
                $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeOut(100, function(){
                    imgn--;
                    $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeIn(100);
                });
            }else{
                $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeOut(100, function(){
                    imgn=ni;
                    $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeIn(100);
                });
            }
        });

        $('.nextPage').click(function(e){
            e.preventDefault();
            if(imgn < ni){
                $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeOut(100, function(){
                    imgn++;
                    $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeIn(100);
                });
            }else{
                $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeOut(100, function(){
                    imgn=0;
                    $('.scrollable div:eq('+imgn+')').fadeIn(100);
                });
            }
        })
        ;$('.scrollable div:eq(0)').show();
        $('.image').attr({height: bheight});

Alle billederne ligger i separate <div>'s og man kan skifte billede ved at kalde prevPage eller nextPage funktionen.

Hvordan kan jeg lave en lignende funktion, der laver en "slide" i stedet for? Altså så jeg ender med to funktioner: prevPage og prevPageslide, som jeg så kan kalde alt efter om der er tale om en tablet eller en desktop som læser galleriet.

Kildekoden kan findes her: http://www.uxhaus.com.au/gallery-demo/gallery-demo.zip

Er der nogen eksperter med et godt råd?
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2012 - 11:51 #1
<ole>

Det ville nok være hensigtsmæssigt at forholde sig til gamle tråde først  =)

/mvh
</bole>