Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. november 2012 - 21:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computeren kan ikke gå på nettet

Jeg er ved at sætte en bærbar på nettet. Men det virker desværre ikke. Operativsysyem er Windows 7.

Jeg tilslutter hardware.
Jeg er sikker på at router, switchbox og ledninger virker.

Jeg tænder for maskinen.
Så kommer der en box, der hedder 'opkaldsforbindelse'.
Jeg klikker på 'opret forbindelse'.
Maskinen svarer ved at skrive: 'Opretter forbindelse via Wan miniport (PPPOE)'.
Så går der et øjeblik. Så skriver maskinen 'Fejl 651. Modem, eller anden hardware, har rapporteret en fejl.
Jeg bemærker at i systray, der viser den ikonet for trådløs forbindelse.

Imens jeg har taget noter, har maskinen prøvet at gå på internettet en gang til.
Det er mislykkedes.
Der står noget i retning af: Opretter forbindelse (svarer ikke).

Så timer den ud, så kommer der igen fejl 651, så tæller den ned fra 60 sekunder.
Ved 0 sekunder sker der ingenting.
Så klikker jeg på 'opret forbindelse'.
Så kommer der en boks der hedder 'opretter forbindelse til bredbåndsforbindelse', med teksten
    'Opretter forbindelse via Wan miniport (PPPOE)'.
Den boks bliver stående på skærmen i ca 3 minutter, og så kommer fejl 651 igen.

Hvad er der galt?

Venlig Hilsen
Bjarne
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. november 2012 - 21:49 #1
Den bærbare er sat til nettet gennem en switchbox.
Jeg har en stationær maskine, der er sat til nettet gennem samme switchbox, og den stationære virker fint.

Nu er der et nyt ikon i systray.
Den viser ikonet for bredbånd (en blå skærm) med en lille gul trekant.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. november 2012 - 22:07 #2
Jeg har prøvet at pinge routeren fra den stationære. Det virker.

Så har jeg prøvet at pinge routeren fra den bærbare. Det virker ikke. Der kommer en 'general failure'.
I kontrolpanel, enhedshåndtering, netværkskort er der 5 enheder. De virker alle sammen korrekt. Der er dog ikke nogen af kortene, der hedder 'lan-forbindelse'.
Når jeg taster 'ipconfig' er der 10 enheder. De er alle sammen afbrudt, bortset fra 'ethernet netværkskort lan-forbindelse'. Det er aktivt.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. november 2012 - 22:38 #3
Nu har jeg prøvet at bytte om på kablerne til switch boxen. Det er stadig det samme. Man kan pinge fra den stationære, men ikke fra den bærbare. Så det er helt sikker en fejl på den bærbare.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. november 2012 - 23:09 #4
Spørgsmålet er taget ned.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. december 2012 - 20:39 #5
Din laptop er sat op til at etablere forbindelse via opkaldskort - den skal gøre det via lokalnet.